Scurte de miercuri

M-am abtinut de la a scrie un articol in jurul temei #colectiv in zilele imediat urmatoare tragediei din varii motive (nu am vrut sa fac trafic pe blog din asta, am vrut sa vorbesc cu un medic si , am vrut sa treaca valul de emotii).

Am aflat despre “explozie” sambata, candva bine dupa amiaza, cand am apucat sa vorbesc si eu cu ai mei la telefon. Nu prestez TV si , nu stiu prin ce miracol, feed-ul meu de Facebook nu ma alertase. Nu am lucrat sambata dimineata dar nici atenta nu eram la mai nimic. Reactia initiala a fost de soc. Am citit, putin, pe net stirile, printre lacrimi care stateau la coltul ochilor. Am mers apoi pe la mei si , de data asta, Facebook ma tinea la curent mai aprig. Quick check si realizez ca prietenii mei din Bucuresti nu erau pe acolo (m-am bucurat ca bebeul a tinut-o acasa pe o prietena draga!)

Apoi am incercat sa rumeg. Sa inteleg. Ce naiba se petrecuse acolo? Blank. Zeci (sute) de articole citite si tot cu aceleasi intrebari am ramas.

Ieri eram la Cluj si vorbeam cu un medic foarte drag mie (e din familie). Si am intrat putin pe taramul “marilor arsi” (medicul respectiv lucrase pe sectie de arsi cateva luni bune pe vremea cand practica). Am retinut esentialul: da, nu e voie sa fie vizitati cei cu arsuri grave si pe suprafete extinse din cauza riscului de infectie. Da, atunci cand exista si arsuri ale cailor respiratorii, prognosticul este imposibil de dat si situatia se poate schimba aproape instant.

Cu informatiile astea din gura unui medic in care am incredere mi-am schimbat putin perspectiva. Nu, nu imi permit sa spun NIMIC despre spitale si medici. Pentru ca umblu exclusiv la privat si acolo stiu ca oricum scot banul si am pretentii.

Insa radarul meu a facut ding-ding in ce priveste siguranta in “birturile” pe unde bantuim noi. Inevitabil, absolut tot timpul in fiecare local ma uit pe unde e iesirea de urgenta si unde-s extinctoarele. Si asta nu din 30 oct. De mult. Localul pe care il frecventam noi este , zic eu , absolut un-safe de aceea stau foarte aproape de iesire absolut tot timpul. Si vreau sambata sa ma duc la un concert caritabil tocmai in acel local…

Alte concluzii ce le-am tras?

  • Romanul se stie vaita nevoie mare si stie sa dea vina pe toti si toate; dar nu neaparat pe cei ce merita.
  • In orice moment sunt capabili de cateva teorii ale conspiratiei.
  • Popii deschid gura cand nu e cazul si scot doar porumbei pe ea.
  • Cei din pozitia de a comunica ceva, au lacune imense tocmai la capitolul comunicare.
  • Au murit 50 de tineri (si cine stie cati vor mai urma) pentru ca suntem tara lui “spaga deschide usi” si “las’ ca merge si asa”.
  • Gandindu-ma retroactiv , cand am organizat “Lecturi Urbane” in Cafe Boeme si Club Flex nu m-am gandit o secunda sa le cer aprobarile PSI. Nici prin cap nu mi-a trecut sa le cer hartoagele daca totul e in regula.
  • Sunt mandra ca-s rockerita!

Drum drept si lumina celor care au murit in urma tragediei si ganduri pozitive pentru cei care inca lupta.

Leave a Reply

