The Book Bucket Challenge sau carti care m-au influentat

Vad prin targ (aka Facebook) ca circula The Book Bucket Challenge. Nu am fost (inca) nominalizata, desi am aflat ulterior ca mi se pregatea si o nominalizare , dar cum nu voi avea access la net pentru urmatoarele zile (vreo 10 asa), am zis sa particip si eu…neintrebata.

Asadar, 10 carti care m-au influentat in mare fel:

1. Captain Corelli’s Mandolin , by Louis de Bernières : o carte cu actiunea in Chefalonia (Grecia) pe timpul celui de-al doilea razboi mondial.

2. Seven years in Tibet, by Heinrich Harrer: o monografie a culturii Tibetane, scrisa de un montaniard Austriac si bazata pe intamplari reale. Daca va intrebati, nu, nu am vazut filmul (am DVD-ul si sta inca sigilat)

3. Open City by Cole, Teju: o superba carte despre New York City.

4. The Neverending Story by Michael Ende: cartea dupa care sunt facute doua din filmele cu acelasi titlu. Fantasy pentru copii, dar cu multe invataminte si pentru adulti.

5.Zorba the Greek by Nikos Kazantzakis: voisem de ceva vreme sa citesc cartea si intr-un mare final am reusit sa fac rost de ea. Este povestea unui intelectual britanic care ajunge sa detina o mina in Creta. In portul Atenei (Piraeus) il cunoaste pe Zorba, un grec care ii va schimba intreaga conceptie despre viata.

6. Millennium Trilogy by Stieg Larsson: cea mai cunoscuta din serie este The Girl With The Dragon Tatoo (sau in traducerea romaneasca – yuck – Barbati care Urasc Femeile); insa si celelalte doua carti sunt absolut minunate.

7. The Time Traveler’s Wife – Niffenegger Audrey: Am vazut filmul cu ceva timp in urma si aflasem ca e foarte buna cartea. Intr-adevar , se ridica mult deasupra filmului si are cateva parti absolut superbe care nu au ajuns in film.

8. Breakfast at Tiffany’s by Capote Truman: o nuvela scurta, usor de citit intr-o zi (mie mi-a luat vreo doua din lipsa de timp). Nu am vazut filmul asa ca nu pot compara. Totusi, o poveste lejera, draguta, despre o tanara actrita … o scurta parte din viata ei este povestita prin ochii unui vecin scriitor care se indragosteste de ea.

9. Mihail Drumes – Invitatie la vals si Scrisoare de Dragoste : carti care mi-au marcat anii liceului si facultatii (am gasit foarte greu Scrisoare de Dragoste)

10. Gone with the Wind by Margaret Mitchell: monografia Sudului Statelor Unite cu bune si rele. O carte greu de digerat pentru unii. Mie mi-a placut mult.

Am lasat titlurile in original pentru ca am citit acele carti in Engleza. Lista cuprinde 80% carti citite in ultimii doi ani. Ma fascineaza Grecia si New Yorkul si asta se simte in cartile pe care aleg sa le citesc. Poate si cartile dupa care au fost facute serialele Sex and the City si The Carrier Diaries ar avea un loc mic in lista, dar sunt mult prea, sa zicem…shallow. Nu ca nu mi-ar fi placut.

N-am primit challengeul, dar il dau mai departe :) Tea, ce zici?

Leave a Reply

