Zilele Aradului 2014: cronica din spatele geamului…inchis

Din 2002 stau pe centru. Cand m-am mutat aici, Metianu erau o chestie … toata lumea stia ca e “fara masini”, dar pe cel putin jumatate de strada (spre Piata Catedralei) se plimbau masinile in voie. Galagie era, in general, in zilele “bune de piata” (miercurea si sambata). Sau cand mai venea vreun beat de la chermeza si se treaza urland ca in codru. In miezul nopti.

In 2011, dl Primar s-a gandit sa transforme Metianu in “pietonala ca pe-afara”. Au lucrat cateva luni bune la ea si la inaugurare au facut un taraboi cat casa, fix sub geamul meu.

A urmat un concert cu scena atingandu-mi terasa. Mi-a cerut cineva voie? Eh draci. Am sunat la Politia Locala si mi s-a spus ca asta e , au aprobare. A vorbit maica-mea la Primarie si ei pareau foarte contrariati cum de s-a pus scena pana la mine in geam….Bon.

A trecut ceva de atunci. Dar hop, Zilele Aradului 2014. Scena e in Avram Iancu si ma bucur ca au o sonorizare extrem de proasta ca nu se aude sus, cu geamul inchis.

Pe Metianu insa sunt corturi. Si parol ca nu ma deranjeaza zumzetul din orele de targ. Ma deranjeaza insa ca la 12:30 noaptea se aud urlete de copii pe strada. Cand targul e inchis si ar trebui respectata linistea locatarilor. Cu tot cu geamuri inchise, am stat treaza azi noapte pana dupa ora 2 cand li s-au terminat bateriile maimutoilor de afara.

Nu am sunat la Politia locala. Doar au camera pe strada si puteau vedea si ei, daca voiau. Da, e o camera noua instalata si care, presupun ca si functioneaza.

Ah si cu toate ca e pietonala, inca circula masini pe aici. Ba soferii iti comenteaza daca cumva indraznesti sa ii intrebi ce mama dracului cauta pe trecerea de pietoni, apoi in fata la Loto si apoi pe Metianu (asta e o poveste de cateva saptamani bune). Si nu, nu este locatar sa zici ca poate , poate are o scuza. A fost o maimuta de la un birt din Avram Iancu.

Am inteles ca imi asum statul pe o strada pietonala dar daca vrei sa faci “ca afara”, uita-te ca pe Vaci Utca in Budapesta, nu se locuieste in apartementele de dau spre strada. Doar in cele care dau spre curte. Alea cu geamuri pe strada sunt firme, in general.

As astepta niste despagubiri pentru disconfortul creat zilele astea. Aveti idei cui sa ma adresez?

Leave a Reply

