Gerlinea – pentru mine NU (P)

Acest articol NU este un advertorial (dar prezinta produs)

gerlinea-milk-shake-ciocolataIn urma cu ceva vreme Gerlinea intreba bloggerite daca vor sa accepte provocarea de a slabi cu produsele lor. Am cantarit idea, am citit despre produse nitel , am zis ca NU le scriu. Dar am urmarit cateva fetele care au acceptat provocarea. Si m-am decis sa particip la concursurile organizte de ele; am castigat un pachetel de la Tea, constand in trei produse Gerlinea (shake, biscuite si baton).

Pentru mine ideea de meal replacements e aceeasi cu frectia la picior de lemn. Let me explain.

Exemplu de meniu pentru pierdere in greutate.
MD: ceai sau cafea fara zahar, 1 milk-shake , 1 fruct
P: rosii cu busuioc, ochiuri in apa cu spanac, 1 iaurt slab cu fructe, paine
G: 1 pahar de lapte degresat, 3 biscuiti
C: 2 batoane , 1 piersica sau o salata de morcov cu telina si lamaie.

Ce NU e ok aici va intreb?

In primul rand dulcele asta mult in meal replacements (3 produse dulci pe zi plus fructe plus paine e exagerat de mult). Apoi, overall, nu cred ca sare de 1200 cal si in aceste conditii SLABESTI indiferent daca ai inlocuit cu produsele astea sau cu ceva MULT mai sanatos. Get it?

Am incercat shake-ul Miercuri, 16 apr. Mi-era foame si lene sa imi fac de mancare. Asa ca am aruncat in blender 1 iaurt (140g , 0.1% grasime), 1/2 cana ananas light cu zeama si continutul plicului. Da, stiu, scrie pe el sa il fac cu lapte dar am intoleranta la lactoza asa ca nu era chip sa ma tin de “reteta”.

In conditiile in care iaurtul nu are zahar iar ananasul nu a fost nici el dulce (nu suport compoturile foarte dulci asa ca am grija ce iau), imi ramane pudra de cioco pe care sa dau vina.

Si ca sa pricepeti si mai bine, eu fac smoothie , in mod normal din:

1 banana mica
1 iaurt (140g)
1/2 cana de ananas in suc propriu light (optional)
1/2 cana visine congelate (bio, productie proprie)
putin ginger proaspat

Am cumparat acum si seminte de in pe care voi incepe sa le folosesc (dupa ce ma pun sa le rasnesc, adica).

Sa va explic acum de unde patima asta a mea anti zahar. Zaharul e cel mai naspa ingredient pe care il putem adauga in dieta (sursa aici, Engl). Cateva motive? Cum sa nu, luati d-aci:

  • nu are nici un nutrient
  • chinuie ficatul (care trebuie sa il proceseze)
  • poate duce la rezistenta la insulina, adica un prim pas spre diabet
  • este legat direct de aparitia cancerului
  • nu da senzatia de satietate (asa ca vei tot manca)
  • da dependenta (dopamina, bat-o vina)
  • creste colesterolul

Daca v-ati chinui vreodata sa evitati zaharul – macar cel adaugat in plus – in dieta voastra, deja stiti cat de greu e – pentru unii- sa o faca. Asa ca, zau daca inteleg de ce un produs care se vinde pentru persoanele care vor sa slabeasca (sau sa se mentina) , adauga o groaza de zahar, avand in componenta sirop de glucoza si zahar. In nici un caz nu e un produs sanatos din acest punct de vedere. Am citit ambalajul dupa ce am baut shake-ul (daca o faceam inainte cred ca zbura pe geam).

Cu ce putem inlocui aceste meal replacements pline de zahar? Cu un smoothie (fara zahar, dar cu fructe congelate sau proaspete), cu 2 oua fierte tari, cu 200g cottage cheese…si va garantez ca aceste combinatii luate separat nici macar nu se apropie de cele 236kcal (fara lapte sau iaurt) din shake, de exemplu.

Am citit pe la fete care au slabit cu dieta asta. Nu contest ca reducand calorii slabesti – si eu tin log. Insa am o MARE problema cu zaharul adaugat aiurea. Da, scrie ca nu e voie sa ti dieta mai mult de 3 saptamani dar in 21 de zile deja corpul isi formeaza obiceiuri noi si as cam pune pariu ca o sa va tot fie pofta de dulce.

Revenind la minunea de shake de miercuri. L-am baut undeva dupa 11:30 si la 1:30 mi s-a facut foame. Am ros o felie de ardei rosu. Mentionez ca inainte de shake am baut cafea fara zahar (ritualul meu de dimineata). Mai am un biscuite si un baton prin fridiger. Le voi lasa pentru plimbarea cu trenul de la sfarsitul lui mai.

A urmat apoi o masa de pranz intarziat (200g cottage cheese, 2 rondele de orez si 2 cepe verzi) iar seara o supa de legume cu taieti (produsi in casa). E drept ca la ora 7:20 pm abia ajunsesem la 871 cal (ceea ce e putin, 1200 cal fiind limita minima).

Am terminat ziua la 1122 cal (am mancat pe seara din nou cottage cheese 2% grasime, 2 rondele de orez si 2 cepe verzi). Media caloriilor Apr 1 – Apr 15 a fost 1336 cal. Din acest punct de vedere pot spune ca da, te face sa mananci mai putin.

Repet, pentru mine Gerlinea NU, pentru cineva care nu are fixuri cu zaharul, poate e o optiune pe termen scurt. Daca esti pe super viteza sau calatoresti, atunci mai bine sa rozi ceva ce iti tine de foame decat sa mergi la fast-food. Personal prefer fructele si nucile cand calatoresc.

Repetate studii arata ca dietele NU functioneaza. In momentul cand renunti la dieta / supliment, vei incepe sa pui innapoi kg. Si cateva in plus. Dar pentru industria de profil acest lucru este…bun. Pentru ca ei vor continua sa faca bani pe spinarea celor care se lupta cu greutatea.

Concluzia? Mancati sanatos, fiti activi si renuntati sa sponsorati dita mai industria de produse de slabit.

Nota: Acest review prezinta parerea proprie.

2 thoughts on “Gerlinea – pentru mine NU (P)

  1. Pe mine m-a incantat initial ca aveam voie zahar – dar pe urma m-am prins ca-i all in my head si ca daca imi iau zahar macar sa fie din ceva asumat, nu dintr-un produs care se vrea de slabit. Cred ca-i mai bun 1 brownie/saptamana decat de 2 ori/zi ceva mic si dulce. Si in rest.. real food!

    • Yup, desi daca eviti sa adaugi zahar si nu mananci dulce o saptamana nu iti va mai trebui si un smoothie sanatos sau un fruct e super suficient.
      Eu am reteta de muffins sanatos (140g iaurt slab, 1 ou , 1 banana coapta, 1/2 cana zahar brun, 1/2 cana ulei, 1 cana faina integrala, 1-2 LG cacao bio – ies 12 portii) si am pasat-o si maica-mii (ea face in forma de chec) si daca ai “pofte” sunt chiar ok. Poti adauga fructe congelate in ele, evident.

Leave a Reply

