Update: Dieta vs LifeStyle

5-3-2013 12-23-44 PM
Mic istoric:
>>Dupa 2 saptamani…de un fel de dieta
>>Dupa o luna
>>Dupa 6 saptamani
>>Dupa 10 saptamani

Sambata se fac 17 saptamani…de cand mi-am pus in gand ca ar fi bine sa ma intorc la ale mele bune apucaturi pe vremea cand aveam o greutate normala. Mai sus aveti un mic “istoric” daca vreti detalii.

Postul acesta e un fel de “I told you so” pentru mine. Am stiut ca daca ma tin de treaba corpul isi va aduce aminte ca ii place mancarea sanatoasa si ca se simte bine la o greutate normala. In prezent ma laud ca am scapat de 8 kg din Ianuarie 2013 si ca , daca ma iau dupa BMI (IMC) nu mai am de slabit. Practic, vanitatea isi spune cuvantul si vreo 2-3 kg tot mai vreau sa dau jos.

De ce vorbesc totusi despre un Life Style si nu o dieta?

Dieta e un plan restrictiv pe o durata determinata de timp. Totusi, definitia cuvantului dieta este alta. Ea se refera la tipurile de mancare pe care un om le mananca in mod normal. (folosit ca si substantiv; cand il folosim ca si verb, atunci intr-adevar este vorba despre ” a tine dieta”, a restrictiona mancarea).

Cand facem trecerea la Life Style deja stim sa alegem ce mancam instinctual. Nu inseamna ca uneori nu mai dam iama in dulciuri sau chestii de la patiserie, de exemplu. Dar inseamna ca nu fac asta in fiecare saptamana ci mai degraba la ocazii mai speciale.

In plus, cand mananci cu placere chiar daca “rumegi salata”, e clar ca nu mai e vorba de dieta. Personal, prefer oricand sa fac o salata imensa cu multe verdeturi decat sa mananc pui la gratar, de exemplu (si da, stiu, puiul la gratar e o buna idee, chiar sanatoasa, dar eu il limitez si prefer pestele).

Inca din 2006 , dieta mediteraneana mi s-a parut cea mai buna pentru…gusturile mele ciudate. Deci este clar unde ma simt eu in al noualea cer,nu? Italia si Grecia ar fi doua exemple foarte bune!

Inca un motiv pentru care pot spune clar ca deja vorbesc despre Life Style este ca nu mai loghez mancarea pe site-uri (fatsecret.com sau sparkpeople.com). Si cu toate astea, greutatea mea inca merge…in jos. Sigur, cu o “viteza” mai mica, dar constant.

Va recomand din tot sufletul sa va gasiti sursa de oua organice (adica de la bunica din curte, de la badea de la ferma…) si desi aud des placa cu “branzeturi cu putine grasimi” eu prefer sa iau cas organic de la badea (din piata) cu conditia sa nu fie exagerat de sarat.

479746_10151272914533396_1948219455_nCu toate ca in 90% din cazuri folosesc pastele integrale, la supica de legume folosesc taitei de casa (facuti cu oua organice). In nici un caz nu “fac rau” si nu e un “atac la silueta” atunci cand consumul este moderat.

Pentru verile fierbinti ma folosesc de doua “trucuri”:

  • smoothie: 1 iaurt slab, 1/2 banana, 1/2 cana de fructe (in general fructe de padure congelate); se poate face cu ele proaspete dar sugerez sa adaugati o mana buna de gheata apoi in blender
  • limonada: eu m-am indragostit de combinatia lamaie, limeta (lime) si portocala. O indulcesc cu miere (nu foarte multa). Cantitatea fructe vs apa e la latitudinea voastra (cat vreti sa fie de concentrata)

Cu sportul tot prost stau dar umblu peste tot si m-am imprietenit cu gantere, din nou. Nu vad vreo alta solutie (orele la sala nu se potrivesc cu orele mele libere) pana nu imi iau o banda…am stricat deja doua steppere.

Un pas important l-am facut in urma cu cateva saptamani cand am impachetat TOATE hainele care-mi erau mari si le-am expediat din casa. Nu intentionez sa le mai port. Am pastrat doua (care sunt nou noute) si pe care intentionez sa le duc la stramtat. Prin urmare acum sunt la capitolul de…refacere a garderobei.

Per total, sunt foarte multumita de progrese si de sustinerea familiei. Am fost placut surprinsa cand mi s-a spus ca “sunt sigur ca nu te vei mai ingrasa la loc” (si eu sunt pentru ca stiu unde am dat gres in 2010-2011).

Dupa cum am promis la inceputul anului, voi mai adauga “rapoarte” de genul acesta. Nu foarte des, dar nu voi uita de ele, cu siguranta.

>>citeste si: Top 10 List of the Day: You know you’ve changed when…

PS: daca aveti idee unde gasesc hainite cute si relativ la pret bun (online sau offline) sunt toata numai urechi. Si in plus, ideile de outfituri sunt si ele bine primite.

Nota: colaj before/after cu fata subsemnatei va veni, dar trebuie sa sap dupa poze (am obiceiul sa le mut pe hardul extern)

Update Mai 7, 2013:

nov 2012 vs mai 2013

Update Mai 9, 2013:

Si pentru ca micul dejun la mine arata de multe ori in felul acesta:

IMG_20130309_084030_edited
(ma scuzati dar e o poza incapatanata. Cu orice o editez tot asa o urca WP)

adica: iaurt slab (140g) + 1/2 cana fulgi de ovaz + 1 banana medie

ma gandeam ca ar fi fain sa cititi despre motivele pentru care e bine sa manancam fulgi de ovaz.

3 thoughts on “Update: Dieta vs LifeStyle

  1. Pingback: Saptamana 28: lifestyle | prinarad

Leave a Reply

