Romani in lume – experiente haioase

Calatoresc independent de la 19 ani (deci de vreo 13 ani asa). Pe afara am inceput sa merg de prin 2007. Pentru ca Europa tinde sa devina un amalgam de culturi iar romanii sunt cam peste tot, din pacate, atunci cand sper sa nu dau peste vreun concetatean, atunci apare unu…si in general, nu in contexte…placute.

Atena, martie 2012: in fata la Muzeul Acropolis dupa turul cu ghidul nostru Paul. Un baietel tuciuriu canta la acordeon.

Eu catre Paul: “so is that one of your gypsies, or is he Romanian?”
Paul: “most likely Greek”.

Trec cateva zile, eu cu Alex iesim de la Agora Greceasca si o luam spre Monastiraki. Apare din sens opus (deci dinspre statia de metro) acelasi tuciuriu vorbind la telefon: “n-am putut raspunde, mancata-s, ca eram la buda in metro sa ma pis“. Am asteptat sa treaca de noi sa pufnim in ras. Logic ca i-am scris sms lui Paul sa anunt descoperirea.

Atena, martie 2012: ne cazam, ne schimbam si …dupa ce nu mancasem absolut nimic (si am plecat din Roma de la apartament de la 4 dimineata) coborim la receptie ca stiam ca putem comanda de mancare. Varianta era un “gyros place” din zona si cerem doua gyros cu carne de pui. Suna Stavros (tipu de la receptie) , vorbeste in greceste, apare comanda dupa putin timp. Vorbeste Stavros cu tipa si ii zice ceva de Romania (atat am inteles si eu!). Vine tipa la noi la masa: “Face 4 euro. Eu sunt in Atena de mult timp. Cum va place orasul?“.

Roma, martie 2012: am traversat Gara Termini (veneam din centru) ca sa scurtez drumul spre cazare. Doua colorate cu multe rochii: “hai sa iti ghicesc, mancata-s“. Faza e ca nu vorbisem cu Alex sa ne auda , nu prea avea de unde sa stie ca suntem romani. Chit ca asta cred ca e standar deja si dau si ele la pescuit.

Roma, martie 2012: la apartament, dam buletinele tipului sa faca chitanta pentru cazare.
El: “so you are from Romania”
Eu: “indeed”
El: “the girl who cleans the apartment is Romanian. And there’s a Hungarian working at the bar”.
Tipa (romanca): “de unde din Romania?”
Noi: “Arad”
Ea: “maica-mea a lucrat la Record la Teatru”.

Viena, august 2008:sus pe Glorieta , 4 cupluri si 4 camere foto. Cum sa facem poza de grup? Ne vorbim intre noi si mai ca trageam la sorti care sa mearga sa se roage de vreun turist cand auzim langa noi: “si voi tot romani?” Macar am rezolvat cu poza de grup.

Viena, august 2008: in alta zi, in Prater. La intrare niste chestii in care iti bagi capul sa faci poze. Galagie de zor si plin pe acolo. Cand ne apropiem , aflam repede ca cei care au pus monopol sunt romani. Tot pe romaneste i-am injurat nitel de bune maniere. Macar am facut poze.

Si tot in Viena a fost singurul loc unde am stat si abunda de Romani. In curte, la tigara, se auzea doar romaneste. In Londra am avut nenorocul sa abunde hotelul de italienei si spanioli foarte galagiosi la micul dejun. Iar in Atena am dat peste un armean care vorbea inclusiv romana!

4 thoughts on “Romani in lume – experiente haioase

  1. Vaaai, sunt o groaza de astfel de intamplari…
    Imi amintesc cu placere de:
    – fetele care munceau la Hotelul Alfa Art din Budapesta
    – cuplul de romani care lucrau la un restaurant din Füssen (Germania)
    – doctorita romanca pe care am intalnit-o in Geneva, in timpul unei plimbari cu vaporul
    – Elena, una din chelneritele de la hotelul la care am stat in Bologna
    Si cu jena de:
    – cersetorii romani care impanzisera centrul Bologniei
    – tiganii romani trantiti in apropierea garii din Helsinki
    – compatriotii nostri care, in Zaragoza, “vorbeau” unii cu altii, racnind din doua blocuri vecine
    – “domnul” care, beat-mort fiind, a isterizat o intreaga cursa Lufthansa (Frankfurt-Otopeni) cu comportamentul lui

    • Ouch. Da, de alea jenante nu imi place nici mie sa imi amintesc. Dar las ca si altii au uscaturile lor. Doi greci in avionul spre Roma (din Atena) au stat non stop cu telefonul deschis , de exemplu.

  2. Turcia, 2008 : hotel proaspat deschis, nici nu intram bine cu masina, sa ne lase baietii ca pe niste doamne si auzim: “Hai Romania”

    Turcia, 2007 , Oludeniz, croaziera de o zi pe niste insule mici si ascunse – vanzatoarea era din Vaslui maritata local

    2001, Suceava, pe la tur de manastiri cu niste prieteni in luna lor de miere – ma intalnesc cu o fosta colega de clasa generala pe care nu o mai vazusem fix din acea perioada

    Roma 2012 – am vazut ca erau multe ospatare romance ca vorbeau intre ele, dar cu turistii evitau, chiar si la masa de abia dupa ce ne-am asezat ni s-a adresat in romana, probabil decid si in functie de comportamentul conationalului

    Sora-mea in Barcelona, 2003-2004, aude strigat in spate:” Mangaliaaa” , daca nu mai stia bietul cum o cheama, dar o recunoscuse :)))

    Tot sora-mea – Grecia 2005-2006 – statiune turistica mica unde intalneste prietea din copilarie la magazinul de suveniruri

Leave a Reply

