Ce putem face in Budapesta…cand ploua

Budapesta vreme

Cu o asemenea prognoza pentru cateva din zilele cand vom fi in Budapesta (de vineri seara pana luni seara) , m-am gandit ca nu ar fi rau sa ma uit ce am putea face in capitala Ungariei pe o vreme…nu tocmai draguta. Ploaia in Budapesta nu e ceva nou pentru noi insa. In iulie 2011 am luat apa pana si in cort … iar in decembrie 2011 ne-am plimbat prin piata de Craciun doar pe ploaie.

Muzee

DSCF0376_edited

Recunosc ca in afara de Muzeul Transporturilor nu am poposit prin prea multe muzee in Budapesta. De ce ? Pentru ca mai mereu gaseam ceva de facut in aer liber. Dar cand ploua..un muzeu e un motiv bun sa te ascunzi de ploaie si sa mai inveti ceva.

Asadar, pe lista ar fi , pe langa cel mentionat mai sus, Hungarian Natural History Museum (Muzeul de Istorie Naturala) si Hospital in the Rock Museum (Spitalul in Roca). La cel din urma am avut chiar si reducere in iulie 2011 dar fix cand am fost noi pe acolo era inchis (curat ghinion tinand cont ca ar trebui sa fie deschis de Luni pana Duminica de la 10 a.m. la 8 p.m.)

Pentru cei care prefera…dulcele, exista Muzeul Martipanului (da, ati auzit bine; care de fapt e in Szentendre, unde se ajunge in 40 min cu HEV-ul) iar pentru amicii lui Bachus , Muzeul Unicum (da, bautura, si turul include degustari). Daca aveti nostalgii comuniste, poate Casa Terorii v-ar interesa.

Interiorul Parlamentului

DSCF0580_edited

Abia la a cincea vizita in oras am reusit sa vad Parlamentul pe interior. Nu am fost exagerat de incantata , dar tinand cont ca era gratis* pentru cetatenii din Uniunea Europeana (daca pot demonstra asta, adica au buletin / pasaport la ei), au meritat cele 40 min in Parlament si …securitatea asemnanatoare celei de la aeroport.

Labirintul de sub Cetate

Este unul dintre locurile puse de mult pe lista “de vazut”. In 2011 era inchis. Acum am citit cum ca s-ar putea sa fie deschis. Oricum, un loc interesant care merita vazut.

Interiorul Bisericilor

DSC_3212

Matthias Church (Hun: Mátyás-templom) care domina piata de langa Bastionul Pescarilor, in Cetate, este una dintre cele mai frumoase biserici pe care le-am vazut. Interiorul l-am vazut abia in iulie 2011, dar cu siguranta vreau sa ma intorc.

Catedrala Sf. Stefan este , cu adevarat impunatoare. Cu toate ca cel mai mult m-a impresionat privelistea din turn – si urcarea pana acolo, pe scari! – iar pe vreme proasta nu cred ca e o idee buna, interiorul este foarte interesanta. Sunt ceva moaste intr-o capela din interiorul catedrala si puteti vedea Trezoreria (noi nu am fost).

Jak Chapel , capela de langa Castelul Vajdahunyad , este micuta si foarte cocheta. In iulie 2011, intrarea era pe baza de donatie. Aviz amatorilor: aici se pot face nunti. Si apropo: capela a fost construita din banii si la initiativa unei romance.

Bai termale

Pentru cei pasionati de a nu face nimic si de a sta in apa calda, cu siguranta aveti de unde alege. Széchenyi sunt langa Zoo, iar Gellért Baths langa urcarea la Citadela. Le-am mentionat pentru ca sunt cele mai populare.

Cafenele, restaurante, etc

DSC00101

O cafea, un ceai, prajituri … in Budapesta gastiti multe locusoare faine si ieftine unde puteti savura delicatese locale. In iulie 2011 am gast pe Bvdul. Andrassy o cofetarie micuta cu multe chestii faine.

Pentru pasionatii de bucatarie, gulyas nu ar trebui sa lipseasca din meniu. Iar pentru cei ca si mine, ciorba de peste. Iar daca va plac vinurile, nu uitati ca Ungaria se lauda cu multe soiuri foarte bune , iar degustarile de vin sunt evenimente interesante (si nu foarte scumpe).

Note:
1.* vizitarea Parlamentului a fost gratis pana in dec 2012 pentru cetatenii UE. Din ianuarie 2013 se percepe o taxa (1800ft)
2. articolul a fost editat cu adaugiri in Nov 2013.

3 thoughts on “Ce putem face in Budapesta…cand ploua

  1. Pingback: Batalia oraselor: Budapesta vs Viena | prinarad

  2. La mine cm tot ce e muzeu, biserica, cetati si altele sunt mereu in program, chiar daca e frumos afara :). Sa aveti un week-end fain chiar daca ploua si sa descoperiti cat mai multe lucruri faine ;)

    • Eu ma duc a sasea oara in Budapesta :)) mereu am favorizat statul pe afara si plimbatul cat mai mult. Capela de la Vajdahunyad imi place ft ft mult. Pe la muzee nu prea am dat (desi la Transporturi am fost de doua ori deja). Multumim, eu sper sa se schimbe totusi prognoza ca am planuri off-road (Turnul Elisabetei, din nou!)

      Din lista din articol nu am vazut muzeele (in afara de Transporturi) , Labirintul si baile termale (chiar nu ma incanta ideea). In rest, am fost pest tot deja. Nu m-ar deranja sa intru iar la Matthias Church. Si la castel oricum vom merge.

Leave a Reply

