Primavara: Inainte – Nu uitati sa mutati ceasurile sambata noaptea

DSCF1550

Cu ochii lipitii de geamul aburind , uitandu-ma la fulgii de zapada de afara, m-am gandit ca ar trebui sa va aduc aminte – sau sa imi aduc aminte – ca sambata spre duminica Romania trece la ora de vara. Care vara nu stiu pentru ca momentan pana si primavara s-a pierdut pe drum.

Spre deosebire de anul trecut, primavara si-a facut aparitia cu mult inainte ca ceasul sau calendarul (astronomic) sa ne anunta asta. Pe o vreme absolut superba destul de ciudatica, m-am gandit sa editez articolul scris in 2013 si sa va aduc aminte ca in doua saptamani maine se schimba ora. Trecem oficial la ora de vara (pana in 30 Octobrie 2016).

Cert e ca duminica,
31 martie 2013, ora 3 a.m. devine ora 4 a.m.
30 martie 2014, ora 3 a.m. devine ora 4 a.m.
27 martie 2015, ora 3 a.m. devine ora 4 a.m.

Ora se schimba in toate tarile din Uniunea Europeana si in majoritatea tarilor Europene, cu exceptia Islandei, Rusiei si Belarusului. De anul acesta e posibil ca Ucraina sa renunte la schimbare orei.

Cum am invatat cand se da ceasul inainte si cand innapoi? Simplu: Spring Forward!

Poate stiti deja ca nu toate tarile schimba ora in aceeasi zi (de ce sa fie usor pentru cei care lucram cu oameni din diferite fuse orare?). Ei bine, ora s-a schimbat in 10 Martie deja de doua saptamni in acele state din USA care fac schimbarea orei. In aceeasi zi s-a schimbat ora in Mexic si in Canada.

Ce inseamna aceasta schimbare de ora pentru noi? In cel mai fericit caz doar ca ne vom trezi pe intuneric vreo doua saptamani. Dar multa lume este sensibila la astfel de schimbari, asa ca vom fi mai iritati, mai agitati si probabil vom avea probleme cu somnul. Si pentru ca vom dormi cu o ora mai putin, organismul nostru va fi cat de poate de ofticat pe noi pentru asta.

Pe de alta parte, seara se intuneca mai tarziu ,asadar cei care terminam munca dupa ora 19 ne vom putea bucura de lumina pe seara.

(c) foto Cristina P. 2012

Nota: articol scris in Martie 2013 si editat in Martie 2014 , respectiv Martie 2016 cu adaugiri.

3 thoughts on “Primavara: Inainte – Nu uitati sa mutati ceasurile sambata noaptea

  1. Pingback: Jurnal de Femeie Simpla (56) | prinarad

  2. Of, eu dorm bustean indiferent de ora, desi am sa resimt ora asta pierduta din somnul meu pretios :( Multumesc pentru articol, am uitat complet de ora asta schimbatoare.

    • Eu am aflat ca s-a schimbat in USA tocmai pe cand am venit dintr-o mica vacanta (deci sedintele imi erau date fix peste cap..meh). M-am documentat cand se schimba si la noi :)
      In general nu am treaba decat cu faptul ca mi se da nitel peste cap programul la lucru. Ca de dormit oricum dorm cat am chef / pot.

Leave a Reply

