Ulpia Traiana Sarmizegetusa

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Am prins fascinatie pentru site-urile arheologice de ceva vreme, culminand anul trecut cu vizitarea Atenei si Romei. Insa, cum necum, tocmai site-urile interesante din Romania nu le-am vazut. Asadar cand mi s-a oferit sansa sa mergem la Straja am decis sa oprim pe unde putem pe drum. Adica Ulpia Traiana Sarmizegetusa.

Am plecat din Arad de dimineata (pe la 7 si ceva) iar la amiaza eram deja la Sarmizegetusa cu toate ca facusem o oprire in Otelul Rosu sa facem ce cumparaturi si sa mancam putin (sandwichurile facute de dimineata).

DSC_3327

Site-ul e semnalizat prost. La intrarea in localitate e un semn care il anunta dar nici o sageata asa ca am tot mers inainte in ideea ca daca iesim din localitate fara sa dam de site, o luam innapoi sau intrebam “prima baba de pe drum” (ca sa citez baietii). Doar ca aproape de iesirea din localitate am dat de o parcare si o harta. Cand am oprit am realizat ca eram tocmai in fata site-ului. Bon.

Inaintea noastra mai intrasera ceva turisti fara sa plateasca nimic si noi dupa ei. Taxa era afisata 4.5 lei / persoana (adult) si 15 lei taxa foto. Deci am facut ceva economie. Am remarcat, in buna traditie a tuturor site-urilor vizitate pana acum, lipsa cam acuta de informatie …sigur, exista un panou pe care scrie ce a fost candva in locul ruinei , dar…cam atat. Oricum, tinand cont ca am mai vizitat ruine romane, am inteles destul.

M-a surprins placut ca totusi se pastreaza destul din ruine sa iti faci o idee despre ce e pe acolo. Iar pentru ca e extra sezon , am fost singurei.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Am stat destul de multicel sa ne plimbam, sa facem poze si sa savuram istoria. Citisem undeva despre un muzeu dar nu l-am vazut din prima incercare si nici nu am insitat sa il cautam.

Cu siguranta nu se merita un drum pana la Sarmizegetusa doar sa vezi site-ul, dar daca ai si alte in plan in zona e ok. Mai jos, spre Petrosani mai sunt vreo 3 cetati dacice, nici una semnalizata cum trebuie. Eu intentionez una din ele sa o vad la intoarcerea spre Arad.

7 thoughts on “Ulpia Traiana Sarmizegetusa

  1. Pingback: Cele mai bune si cele mai proaste experiente turistice de pana acum | prinarad

  2. Pingback: 1 Martie in padure | prinarad

  3. Pingback: Pe unde am umblat in 2013 | prinarad

  4. N-am fost niciodata la Sarmizegetuza, desi am tot zis ca merg. Auzisem si eu ca nu este prea..ingrijita. Pacat ca nu se face mai mult, pacat de lipsa de informatie! Este un site arheologic destul de important.

    • Si stai ca Ulpia e chiar decent ingrijita. Regia…am inteles ca pe acolo e si mai rau. Pacat ca noi nu am prins vreme de merg (e prost drumul si iarna prin noroaie cu masina mica, not gonna happen).
      Pacat insa ca la Ulpia nu am gasit destule informatii…aia ma termina la nervi sistematic in Romania.

  5. Pingback: De la Straja la Arad pe la obiective turistice | prinarad

  6. Pingback: Chestiute de facut iarna la munte cand nu esti fan al sporturilor de iarna | prinarad

Leave a Reply

