Cele mai romantice locuri pe care le-am vizitat

Uitandu-ma pe blog la search-urile dupa care a ajuns lumea sa ma citeasca, mi-a venit o idee: ce ar fi sa scriu despre locurile pe care EU le consider romantice? Nu un ghid bine scris, nu vecina de la 2 si nici vanzatoarea din piata…EU. Sau poate NOI?

Anul trecut am atins putin subiectul in acest articol, dar trebuie sa recunosc ca experienta proprie a avut putin de-a face cu asta. Cel mai mult a avut de-a face niste research-uri mai vechi pentru munca.

>>citeste si Most Romantic Places I’ve Visited So Far (Engleza)

Daca tot se apropie Sf. Valentin cu pasi (foarte) repezi, urmat de Dragobete, 1 Martie si 8 Martie…ocazii numai bune sa facem ceva fain alaturi de ai nostri iubiti sau soti… haideti sa va “introduc” in atmosfera si sa va povestesc ce orase mi se par mie romantice si mai ales DE CE.

1. Budapesta, Ungaria

DSC_3205_edited

Pentru mine Budapesta este probabil cel mai bun exemplu de oras romantic. Faleza Dunarii iti da loc destul de plimbare, Margitsziget e numai bun cand vrei sa eviti centrul, iar Citadela si Cetatea ofera imagini panoramice superbe. Insa, un alt loc este pentru mine foarte romantic: Turnul Elisabetei. Dupa o plimbare cu Trenuletul Copiilor prin padure – vara, pe 30C+ este o delectare – mai urcati nitelul pe jos…pana la turn, iar apoi….prin turn, 3 etaje. Sau , daca e iarna, urcati in turnul de la Basilica Sf. Stefan.

2. Bratislava, Slovacia

Castelul Bratislava vazut de pe Dunare

Castelul Bratislava vazut de pe Dunare

Aniversare de nunta cu nr.2 ne-a prins in Bratislava. Un orasel despre care auzisem doar de bine. Si care m-a surprins foarte foarte placut. E cochet, e dragut, e ieftin si e foarte usor de navigat.

O croaziera pe Dunare plus urcarea la Castelul Devin este o idee foarte faina (asta am facut noi in ziua aniversarii). Exista multe restaurante cochete, ieftine, cu mancare buna si atmosfera foarte faina. Iar orasul vechi este o placere de vizitat.

Tip: urcati in St. Michael’s Gate (este si un muzeu de vizitat acolo) pentru o panorama superba a orasului vechi.

3. Eger, Ungaria

DSC_4567

Un orasel aflat la aprox 1 ora jumate cu masina (sau trenul) de Budapesta, Eger este un fel de Sighisoara fara atat de multi turisti straini dar cu foarte multi turisti maghiari. Mi-a placut foarte mult cetatea si ne-am simtit minunat impreuna prin orasel. Aniversarea nr 3 ne-a prins aici. Iar exact in ziua aniversarii am batut oraselul la pas si am fost la un tur foarte interesant (al fostelor crame bisericesti).

>>citeste despre Ce poti face in Eger doua zile

4. Londra, Marea Britanie

DSC02314_edited

Ok, stiu, Londra e mare, agitata si scumpa. Insa, mana in mana prin oras cu cel drag, nu mai e asa. London Eye e o experienta cam scumpa dar care merita absolut toti bani. In afara de British Museum, care m-a impresionat pentru colectiile sale, London Eye a avut cel mai mare impact asupra mea cand am fost in Londra. E ceva romantic in a vedea orasul…de sus. V-am zis eu ca am ceva cu cocotatul…

PS: si Viena are roata – ba e cea mai veche din Europa – insa parca locul unde e asezata nu ii confera suficient romantism. Adica e in Prater.

5. Atena, Grecia

DSC_0360_edited

Cum? Ce? Cine? Orasul ala cu revolte si care mai e si poluat? Am avut norocul in 2012 sa nu fie probleme cand am fost pe acolo, iar poluarea cred ca se simte mai rau vara… dar cum orasul a fost destul de neaglomerat (de turisti) am avut ocazia sa ne simtim foarte fain… Am stat in Monastiraki deci am umbat doar pe jos – mai putin de la si la aeroport – chit ca a plouat uneori. O cafea si o salata in taverna, o plimbare prin Anafiotika…toate iti lasa un iz de…romantism.

6. Sighisoara, Romania

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tin minte ca vazusem un pictorial cu o mireasa in Sighisoara, undeva pe la inceputul anilor 2000 (poate chiar mai devreme) si ma gandeam ce norocoase sunt fetele de acolo ca pot face asa poze de nunta. Am fost deja de trei ori in Sighisoara, dar nu am avut ocazia sa simt vreun “romantic vibe” (mereu am fost cu prieteni). Si totusi, orasul in sine mi se pare extraordinar de romantic…si sexi. Are ceva ce te face sa te simti…altfel, mai ales cand il vezi in poze (daca nu ai norocul sa mergi cu THE ONE pe acolo).

Update 29 Mai 2013: am avut norocul de a merge la Sighisoara tocmai de aniversarea noastra de 1 an de la casatorie. Intr-adevar a fost romantic si foarte interesant! Un feeling cum nu am mai avut vreodata in cetate!

7. Arad, Romania

IMG_20120414_195831

Mandrie locala? De ce nu? Dar hai sa va spun totusi, ceva. Daca ai norocul sa prinzi o zi superba de toamna sau primavara, Aradul e frumos, mai ales Faleza Muresului. Are un “ceva” ce te face sa te simti special alaturi de cel drag. Daca iti place iarna, ai ocazia sa vezi peisaje faine…cand ninge, altfel, intr-adevar e chiar depresiv.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dar sincer, cine poate rezista unei ASTFEL de imagini de toamna? Eu una NU.

Si sa nu uitam ca panorama de pe Continental Astoria sau din Turnul Primariei (cand aveti noroc sa prindeti un tur) arata de sus , un oras chiar interesant.

Au mai scris pe aceasta tema:

Nota: articolul a fost scris in Ian 2013, updatat in Mai 2013 , Mai 2014 si August 2015

(c) foto Cristina si Alex P.

21 thoughts on “Cele mai romantice locuri pe care le-am vizitat

  1. Pingback: Unde sarbatorim aniversarea de nunta? | prinarad

  2. Pingback: Top 5 cele mai populare articole pe blog (IV) | prinarad

  3. Pingback: Top 5 articole pe blog in 2013 | prinarad

  4. Pingback: Februarie în … | Placerea de a calatori

  5. Pingback: Februarie în … | My Blog

  6. Pingback: Top 5 cele mai populare articole pe blog (III) | prinarad

  7. Pingback: Top 5 cele mai populare articole pe blog | prinarad

  8. Si eu simt ceva in Sighisoara. Nu stiu de unde vine, daca e de la timpurile trecute, de la stradutele pietruite, de la culori sau poate de la copilaria (o parte din ea) petrecuta acolo.

  9. Pingback: Top 5 article pe blog (ianuarie – iunei 2013) | prinarad

  10. Pingback: Cele mai romantice locuri in care am fost | Wish2Go

  11. Pingback: Ce facem de ziua indragostitilor? Valentine`s day is comming! « Ratacita prin Lume

  12. Pingback: Doi pe loc | In jurul Kadiei

  13. Pingback: 10 locuri din Europa pentru călători romantici | Bialog

  14. Pingback: Cele mai romantice locuri in care am fost « Wish2Go

  15. Foarte frumos :D La mine e chestia ai cu ”We will always have Paris” :), doar acolo am fost ceruta de sotie si cred ca pe locul doi e Roma, dar asta [entru ca am ales noi sa avem o vacanta romantica :D

    • In Paris inca nu am fost. La Roma am fost….dar nu m-am indragostit de ea si nici nu mi s-a parut WOW…si in nici un caz…romantica. Dar, pe de alta parte, amandoi suntem indragostiti de Grecia…deci Atena, well…ciudatica cum e, e cam ca si noi asa: cu temperament :)))

  16. Budapesta e intr-adevar un oras plin de minunatii pe care le descoperi in 2. In lus faptul ca nu e aglomerat, preturile prietenoase, croaziera pe Dunare la apus, intr-un vapor restaurant savurand o cina romantica este tot ce iti poti dori

    • Eu nu le am cu apa…orice numai pe apa sa nu ma duci…deci croaziera…nici o sansa. Insa sa ma plimb muuuult prin oras, e super. sa stii ca am prins Budapesta si ft aglomerata- de ex intre craciun si revelion, sau in iulie. dar am prins si destul de neaglomerata.

Leave a Reply

