Dupa doua saptamani…de un fel de dieta

2013-01-17 12.02.03

Ziceam eu la inceputul lunii ca a inceput mania dietelor . Cam tot pe atunci m-am pus si eu pe treaba si am luat notite. In plus, mi-am adus aminte cat de “curat” (adica fara prajeli, dulciuri, etc) mancam prin 2006-2010. De mentionat ca am inceput schimbare modului de viata (dieta, sport) de prin 1999 cu mici scapari (evenimente nefericite in familie) si l-am reluat prin 2006…de atunci nu am luat-o prea rau pe aratura.

In 14 zile, am dat jos 4.1 kg, ceea ce mi se pare ENORM (cel putin pentru mine). Mai ales ca nu am rabdat de foame de loc, ba chiar am mancat 1/2 de croissant – a fost o zi speciala (aniversare). La ceaiuri mereu adaug 1 lingurita de miere, dar nu folosesc zahar la nimic. De mentionat ca, in total, nu aveam decat 10 kg de slabit (pentru mine pare mult si poate e, insa din punct de vedere medical eram inca cat se poate de ok si nu eram in categorie de risc).

In general micul dejun suna cam asa: 2 oua fierte tari, 1 cafea neagra (deci fara zahar sau lapte); uneori 1/2 grapefruit sau 1 felie mica de paine (de secara , in general).

La pranz, s-a intamplat sa fac: fasole verde (congelata) fiarta – 2 cani – peste care adaug cativa catei de usturoi taiati si langa o salata de morcov (1 morcov ras) cu mar (1 mar ras) / 1 cana varza rasa, lamaie, si piper. Alte ori , puneam in tigaie 10 ciuperci medii taiate bucatele, putin ulei (1 lingurita) si apoi un nou pe deasupra, plus salata mentionata (sau usturoi).

Seara, iaurt (1 iaurt slab); sau 1 cutie mica (65g) de ton in apa cu 1 lingura de maioneza light (sau 2 lingurite de mustar), pe 2 felii mici de maine.

Peste zi: mar, portocala, banana, grapefruit, 1 cana de ananas proaspat, ceai…

Am zile cand mananc si de cinci-sase ori pe zi. Dar niciodata cantitati foarte mari.

Prin urmare nu am chitait de foame. Pe deasupra nici nu m-am transformat in carnivora – nu mananc carne rosie din 1999 si pui…foarte rar. Doar ca am evitat painea (maxim 3 felii mici pe zi de paine integrala sau de secara), cartofii (inca de nici un fel – dar nici nu sunt mare fan), pastele (am integrale in casa dar inca nu am facut), orezul (am brun, dar inca nu am facut in cele doua saptamani), si branza (am mancat cate 25-30g seara dar cam atat; va trebui sa iau cottage cheese insa).

Cat despre dulciuri , in general nu sunt mare fan, iar intr-o zi speciala am facut 50-50 cu sotul un croissant. Si am ajuns la concluzia ca oricum sunt naspa rau astea din Romania.

Credeam ca, schimband totusi drastic unele lucruri – orez, paine, paste mai ales – o sa visez tot felu de mancaruri ca se plimba galese prin fata mea. Spre noroc meu, nu a fost asa de loc. Ba chiar am fost azi sa iau croissant pentru sot si eu nu m-am atins de el. In schimb, am luat varza din piata pentru subsemnata.

Totodata, nu am mancat fix aceleasi lucruri in fiecare zi; plus ca imi tot caut idei de salate si alte retele light. Intentionez sa adaug innapoi orezul (brun) si pastele (integrale) in cantitati mici si doar o data, max de doua ori pe saptamana, pana una alta.

Am “saltat” si nucile (de cam toate soiurile) pana una alta. Stiu ca nucile astea romanesti sunt foarte sanatoase (si trebuie sa ma dotez cu unele de la noi din copac), dar imi place foarte mult si fisticul. Insa este exagerat de sarat in multe cazuri, motiv pentru care momentan …le cam evit.

In plus, am facut o tura de clatite americane (cu faina integrala) de care NU m-am atins si nici macar nu ma tentau. Al meu sot a mancat clatitele, eu portocala. Ba am facut si cartofi prajiti (tot pentru el) si nu m-am atins de ei (desi miroseau intru-un mare fel…dar eu nu mai mananc asa ceva de prin 1999). Deci, se poate.

Una peste alta, am reusit sa revin la greutatea din Decembrie 2010. Cumva, de atunci, nu am reusit decat sa adaug kg, nu sa le dau jos. Acum am prins curaj!

Pe viitor ma astept sa scap de maxim 1 kg / saptamana , in nici un caz in ritmul de pana acum. Asadar, dupa inca doua saptamani voi reveni cu ceva comentarii si…concluzii, apoi , cel mai probabil, din luna in luna.

Daca ma intrebati ce “dieta” tin, o sa va dezamagesc: nu tin nici una, de fapt. Nu sunt genul sa pot sa ma tin dupa liste ; dar regula de baza e : proteina la fiecare masa principala. Proteina nu inseamna CARNE neaparat. Proteine au: ouale, branza, iaurtul, tonul, fasole, ciupercile, tofu…si multe altele.

Ideal, vreau sa continui ce am inceput in 2006 si m-a tinut pana pe la mijlocul lui 2010*…adica o dieta curata, fara excese, dar cu “permisiuni” bine calculate. E ok sa mananci un croissant o data la o luna-doua, dar nu e ok de doua ori pe saptamana; e ok sa mananci o pizza vegetariana o data la 3 luni, dar nu e ok mai des. Cu saorma am eu reticentele mele…deci as prefera deloc (ok, facem exceptie pentru gyros-ul din Grecia).

Nu am zis mare lucru de sport. De ce ? Programul meu de munca ma cam tine la calculator de la 9 a.m. la 10 p.m. pe moment. Am apucat sa umblu destul de mult intr-unul din weekendul si m-am mai dat pe stepper cand eram in sedinte. Ideal as prefera sa ma dau pe stepper macar 10 min zilnic…

Nota:* la mijlocul lui 2010 am avut o accidentare la sala – care a venit numai bine peste o alta accidentare de prin liceu – dar si niscaiva probleme la capitolul viata de familie. Ca rezultat, am dat si eu pe la fast-food-uri prea des si am avut interdictie la sport o vreme. Totusi, nu am pus la loc tot ce slabisem din 2006 si in nici un caz in ritm foarte rapid.

DISCLAIMER: va rog din suflet vorbiti cu medicii vostri daca vrei sa va apucati de schimbat dieta! Eu am facut schimbari in dieta inca din 1999 , in timp. Foarte multa lume crede ca proteina se ia doar din produse de origine animala , ceea ce este total fals. Legumele au proteina (de ex si mazarea are proteina, sa nu mai vorbesc de fasole). Asadar, vorbiti cu nutritionisti, faceti sapaturi daca vreti sa incercati ceva. Eu am intoleranta la lactoza, prin urmare laptele nu are ce cauta in dieta mea.

Nutritionisti, in general , recomanda pe zi:

  • 4 portii de legume (o portie inseamna o cana)
  • 4 portii de fibre integrale (o portie inseamna o felie de paine din faina integrala sau jumatate de cana de orez brun)
  • 4 portii de proteine slabe (o portie inseamna 85 de grame de carne sau jumatate de cana de boabe de fasole)
  • 4 portii de grasimi sanatoase (o portie inseamna o lingurita de ulei sau un sfert de avocado).

17 thoughts on “Dupa doua saptamani…de un fel de dieta

  1. Pingback: Saptamana 28: lifestyle | prinarad

  2. Pingback: Dupa 10 saptamani de …un fel de dieta | prinarad

  3. Pingback: Dupa 6 saptamani…de un fel de dieta | prinarad

  4. Pingback: Dupa ALTE doua saptamani…de un fel de dieta | prinarad

    • da? inseamna ca nu stii sa il prepari (sau ai incercat retete naspa). lasa-l la umflat 1-2 ore si apoi foloseste-l. eu folosesc brun de prin 2007 asa si doar din ala iau. Cel alb mi se pare dezastruos la gust, nu mai pot sa il mananc. multam.

      • LOL :)) nici eu nu sunt mare fana orez; eu il combinam pe cel brun cu alb la inceput si apoi am renuntat de tot; dar jur ca nu stiu de ce sta in bucatarie ca ft rar fac ciuperci cu orez , in rest sa nu aud de el :S si nici cu pastele nu sunt ft mare prietena ; si alea cred ca stau degeaba prin casa.

  5. Nu stiu cum rezistati voi la diete..Eu am un regim alimentar pana in martie, dar dupa aceea ma reintorc la sala..Si nu mai ies de acolo pana nu imi recastig conditia fizica :D

    • “Dieta” e un cuvant PROST ales chiar de mine. In cazul meu mi-am schimbat model de viata de mult. Mai adauga si faptul ca sunt si foarte ciudata in alegeri alimentare. Si pentru mine nu e vorba de a “urma un plan” (deci o dieta per se), e vorba de a inlocui porcariile cu chestii sanatoase PE VIATA. Dupa cum spuneam am avut parte si de accidentari care m-au tinut departe de sala, dar pe dealuri tot am umblat kilometrii multi. Sala fara a manca corect si sanatos e fix zero, daca e pana acolo. Ca nu poti sa ai si conditie fizica si corp sanatos facand doar sala si fiind prieten/a cu saormeriile. Eu am stepper acasa care nu e doar de forma.

      PS: ideea e sa NU iti pierzi conditia fizica peste iarna. ca doar nu esti urs sa hibernezi iarna si apoi sa iesi la lumina in primavara :)

    • Ana Maria, dupa sedinta mea ultima care se termina la 9:30 (cel mai devreme) fix chef de mancare nu mai am! In general mananc un iaurt inainte de sedinta. Eh, nu e problema ca esti carnivora dar ai grija la tipurile de carne. Eu am renuntat de foarte mult timp la carnea rosie, dar stiu ca asta e alegere proprie si m-am “batut” rau cu doctorita mea pe tema asta…pana i-a trecut :)))

      • Deci eu mananc numai peste si PORC si cu asta am zis tot :)))). Nu ating alte carnuri si nici nu renunt la astea :)))…sa vedem pana la vara cum ma descurc. Poate ca acum ca te-am auzit pe tine ca ai dat jos 4 kg ma ambitionez si eu :).

      • eu in 2006-2008 am slabit aprox 15 kg , apoi m-am mentinut la 12 kg date jos ani de zile. Am ramas FOARTE surprinsa ca am slabit atat de repede acum. E drept ca din sapt a -2-a s-a stabilizat la 1 kg/sapt si probabil pe acolo o sa stea o vreme (si apoi va cobori la juma de kil pe sapt). Si porcul poate fi ok daca mananci ce nu e gras si la gratar ;) Si eu sufar rau la sport ca nu am timp cum vreau – salile tind sa aibe un orar foarte “dubios” si momentan nu se pusca cu al meu. Vine primavara si sper sa apuc macar sa ies pe Mal mai des si in weekend sa ma reapuc de tenis.
        Eu folosesc fatsecret.com si eram prietena buna cu sparkspeople.com (am pierdut contul cand am schimbat adresa de mail pe el si altul nu am mai facut). Informatii sunt ft bune pe ambele. Si poti vorbi cu un nutritinist BUN si neincuiat la minte :))))

  6. Bravo că încerci să ai o dietă sănătoasă. Ai grijă însă că îți cam lipsesc proteinele din alimentație și o să ai mari probleme de sănătate.

    • Cristina, eu nu mananc altceva decat carne alba (peste ca nu ma omor dupa pui) din 1999 si in afara de show de la doctorita mea – potolit ulterior – nu am probleme. Proteina nu e doar in carne , dar sunt sigura ca stii asta ;) Legumele au proteina, ouale au proteine, iaurtul are proteina. Ba chiar m-am uitat pe procentaje – imi tin caloriile intr-un tracker- si ajung lejer la 28% proteina pe zi. Si nu incerc acum o dieta sanatoasa, mi-am revenit dupa un hop :)
      La un moment dat prin 2007-2008 am reusit chiar sa fiu vegetariana ca la carte, dar nu am scapat de gura doftora-mii si am re-adaugat puiul (foarte rar , dar e acolo). Peste in schimb…imi place de mor: somon si ton mai ales.

Leave a Reply

