Mania dietelor de inceput de an?

In jurul meu, cel putin doua persoane (tipe) de care stiu sunt la dieta si slabesc vazand cu ochii. Am facut “investigatii” si am aflat (partial) despre ce dieta este vorba si am…inghitit in sec. O varianta a uneia dintre diete (Dutch sau hiperproteica) am tinut-o si eu prin 1999 cu rezultate foarte bune inclusiv pe termen lung. Dar sa ne intelegem…atunci o ruda medic a modificat dieta pentru a se potrivi cu stilul meu de viata (adica fara gram de carne rosie).

Intre timp s-au mai intamplat lucruri, am mai pus la loc kilograme – dar nu imediat dupa ci dupa 3-4 ani – am slabit din nou (dar nu cu aceeasi dieta ci numarand bietele calorii plus muuuult sport – ca aveam timp). Am reusit din nou sa ma mentin cativa ani buni (mai mult de 4) dar viata mi-a luat-o din nou inainte si iar am pus pe mine. DAR nu mai mult decat avusesem inainte si categoric sub o limita impusa de mine cu cativa ani in urma.

Uitandu-ma insa in juru-mi – si pe ultimul rand de poze din excursii – am realizat ca ar fi cazul sa ma adun si sa imi fac un bine (adica sa scap de cele cateva kg adunate din 2011 si de care in 2012 nu am reusit sa ma despart). Asadar, tot la dieta-mi antica si de demult via nasa medic am apelat DAR cum am si un blog voi reveni cu unele comentarii si concluzii dupa vreo 2-3 saptamani.

Nu sunt de loc adepta restrictiilor excesive dar am noroc de a nu fi mare fan dulciuri – daca vreau chiar pot sa nu ma ating de ele – si nici cu alcoolul nu sunt prietena de fel. In plus, am o lista lunga de alimente care nu-mi sunt pe plac de nici o culoarea. Am noroc insa ca nu ma deranjeaza sa rod pe morcovi in nestire si mereu am preferat cafeaua la mic dejun – ulterior adaugand o gustare (meteahna ce ma tine cam de prin facultate asa).

Pana una alta iau notite si le voi pune intr-un articol. DAR voi incerca sa adaug si sport cand am ocazia – cam greu tinand cont de programul foarte ciudat de la munca din perioada asta. Dar, hey, azi am in plan o iesire pe malul Muresului.

Noi, femeile, simtim cu adevarat acel “peer pressure” si poate nu ar trebui. Stim cu totii ca nu “ambalajul” e cel care conteaza dar hai sa va zic ceva: stiti ce fain e cand gasiti hainite faine si va sta bine in ele? Plus ca pozele de prin excursii vor arata chiar misto.

Mereu am considerat ca degeaba te duce mintea la multe si ai un job care il adori, daca iti vine sa spargi calculatorul de fiecare data cand vezi o poza dintr-un unghi care nu e tocmai ideal. Si sunt ferm convinsa ca nu sunt singura care gandeste asa!

Poate mi-am format gandirea asta in timp si da, stiu, sunt multi barbati carora chiar nu le pasa de kilogramele iubitelor atata timp cat personalitatea e faina; DAR cred ca noua ar trebui sa ne pese de cum ne prezentam si mai ales de cum ne simtim in propriile piei.

Si cel mai important: daca v-a lovit si pe voi mania dietelor de inceput de an, vorbiti intai cu un medic- poate chiar nutritionist- si apoi luati masuri!

7 thoughts on “Mania dietelor de inceput de an?

  1. Pingback: Dupa doua saptamani…de un fel de dieta | prinarad

  2. Mi se pare mult mai uşor să am grijă la ce mănânc în general, decât să apelez după fiecare perioadă de sărbători la diete. Plus că variaţiile mari de greutate nu sunt cel mai sănătos lucru, nici fizic, dar nici psihic.

    • Daca citeai tot articolul, ai f vazut ca o data la 4-5 ani apelez la vreun truc ca si “fire-up” nu de fiecare data dupa Sarbatori.:) in 1999 am slabit (cred ca vreo 9 kg), abia prin 2002 pe la final am inceput sa pun iar pe mine; in 2006 mi-am schimbat complet modul de a manca (si pana in 2007 la final slabisem vreo 17 kg dar m-am mentinut usor la 15 kg slabite) si abia in 2010 pe la mijloc dupa 2 accidentari am inceput sa pun iar pe mine si in nici un caz nu am ajuns la kg din 2006.
      Mi-am schimbat cu totul modul de a manca in 2006 (desi incepusem din 1999 incet incet); am facut si foarte mult sport cand aveam timp si cand nu am avut accidentari.
      Sunt total de acord cu tine: mai bine schimbi decat sa tii diete. Pentru mine acum e un “fire-up” in care sunt putin mai atenta, atata tot. Voi continua cu stilul de viata sanatos adoptat cu multi ani in urma.

      • Scuzele de rigoare, sunt MULT prea obosita.

        Sunt complet de acord cu tine, dupa cum ziceam. Desi am vazut ca doar iarna e tendinta asta, dupa Paste nu aud pe nimeni ca vrea dieta :)))))

        PS: merge mult prea bine “dieta”, vorba vine ca nu ma tin de nici un plan dar am grija ce mananc.

      • E ok :)
        Cred că despre diete se vorbeşte cel mai mult după sărbătorile de iarnă sau la începutul verii, când potenţiala expunere la plaja îi face pe oameni să vrea să arate mai bine :D

      • Las ca anul asta Pastele pica in Mai…parca ii si aud ca s-au ingrasat de la drob (yuck!).

        Ciudat e faptul ca cel putin eu slabesc mult mai usor iarna decat vara. Poate tentatiile sunt mai mici ca stau prea mult in casa (mai si lucrez de acasa).

Leave a Reply

