Ganduri de (aproape) final de an

Aud prin targ cum ca Romtelecom scoate canalele PRO din grila incepand cu 3 ianuarie 2013. Pe mine vestea ma afecteaza cu atat mai putin cu cat nu ne uitam la nici un canal PRO. Le avem fix degeaba in grila de IPTV. Cum de alfel mai avem prea multe canale fix degeaba. Vestea vine dupa ce am vazut cum RDS a scapat repede de Discovery – deh, ai mei sunt pe RDS (inca) si am aflat de toata povestea respectiva. A fost momentul cand mi-am multumit ca am trecut de ceva timp bun pe IPTV de la Dolce . Pentru ca la noi televizorul nu prea stie decat Discovery Science, mai nou Investigation Discovery, Travel si in noptile ceva mai lungi VH 1 Classic.

Insa ma duce gandu la ‘utilizatoru’ de rand, acel om care vrea neaprat o manea , o telenovela, un Maruta, o Esca si mai stiu eu ce prin grila. Bunaoara, un prieten de familie a renuntat la RDS pentru ca vrea ProTV international (fara de care se pare ca va ramane daca face mutarea – sambata ar trebui sa vina oamenii sa instaleze…). Ai mei, momentan clienti RDS, au zis ca trec la Dolce daca raman si fara HBO (era o “semi-stire” aproape zvon ca asta se va intampla)…cand le-am zis de faza PRO, au strambat nitel din nas (nu stiu la ce se uita ei exact,dar e clar ca avem gusturi FOARTE diferite).

Habar nu am cine ce interese are in lumea asta (scumpa) a abonamentelor TV. Eu imi caut furnizorul dupa cat de bine – a se citi stabil – merge netul. Am nevoie de net stabil pentru munca si in nici un caz nu imi convine un ISP care pica dupa cum bate vantu. Asa ca m-am mutat la Clicknet de 5 ani (in ianuarie) si nu cred ca a picat vreodata netu mai mult de 1 h. Sigur mai am momente cand ma oftic teribil pe ei , dar tot ne iubim.

Abonamentul TV a fost asa un “bonus”. Ajunsesem sa nu am cablu de la vecinii de desubt (RDS adica) si ma uitam la TV pe net. Asa ca am decis sa vad ce si cum stie IPTV si acolo am ramas. Bonus points: cand nu-s acasa si vreau sa vad ceva pot inregistra. Sau cand lucrez…v-ati prins voi.

Cred ca toata tarasenia asta nu va face prea bine Romtelecom – mai bine zis imaginii lor. Dar nici RDS nu sa stralucit la imagine dupa faza Discovery. Depinde foarte mult de ce fel de utilizator esti si ce este important pentru tine, dar am asa un sentiment , ca la IQ-ul general al romanilor , Romtelecom va iesi mai prost decat RDS (nu de alta dar cicatelea “doar 1%” din romani se uita la Discovery – citatul e via un comunicat RDS). Sunt 100% ca datele nu sunt corecte, dar din pacate nici foarte departe de adevarat (repet, e parere proprie).

Tare as vrea sa vad o statistica reala peste vreo 6 luni sa imi dau seama de “migratiile” de clienti de colo colo. Tind sa cred ca segmentul de varsta pana in 35 de ani ramane pe Dolce datorita canelelor Discovery si ofertei ceva mai …ridica in IQ, in timp ce cei peste 50 ani vor ramane cu telenovele, Dansez pentru tine, Maruta si alte “voci”. Poate ma insel.

>>cititi acest articol foarte detailt pe aceasta tema

Nota: acest articol NU este un advertorial.

2 thoughts on “Ganduri de (aproape) final de an

  1. De exemplu pe mine nu m-a afectat scoatere Discovery..Desi am crescut cu DC si AP, acum iti spun cu mana pe inima ca History Ch si Digi-urile sunt mult mai bune la documentare ca si DC…Au documentare noi, mai putine reluari..Si important de stiut, documentare atat in limba engleza, cat si germana, franceza, italiana…Sunt foarte multumit de ce au in grila lor…

    • Eu de ex ma uit la Discovery Science, Investigation Discovery , History Channel (nu Viasat) si Travel. M-ar fi afectat lipsa Discovery din lista. Plus ca scot subtitrarea si absolut tot e in Engleza (eu lucrez in Engleza si mi-e mai usor asa). Intr-adevar merge ft rar tv-ul la noi (aseara cred ca ne-am uitat 1/2 h pe Investigation), azi inca nu l-am deschis… dar, repet, e in functie de om si de stilul lui de viata. Noi suntem mai “nebuni” de soi :)

      Germana nu vorbesc, de Italiana mi s-a facut scarba cand am fost in Italia (din pacate inteleg si vorbesc) iar cu franceza ma descurc la nevoie (dar am France 5 daca chiar mi-e dor de ea).

      am fost de Craciun la ai mei si cat am stat am gasit un singur documentar decent pe Digi (cel despre castele medievale – sunt pasionata de ele). In schimb a ramas tv-ul pe Travel (Globe Trekker). Cat am vazut la ai mei din minunile alea de Digi nu mi-a placut nimic. Nu prea are Romtelecom sa faca sa ma convinga sa ma mut – nici ca as avea unde ca NU RDS ,abia am asteptat sa plec! Plus ca UPC e in trust cu RDS (si eu pe nord la et 1 nu pot pune dish anyway, sunt pe IPTV).

Leave a Reply

