Destinatii de iarna

Daca nu v-ati prins pana acum, iarna pe la noi prin Balcani nu-mi este de loc prietena. Sigur, ma inteleg cu “dansa” daca nu e foarte frig. Si cand ninge, imi plac acele cateva zile cand e zapada pufoasa si poti face poze faine (vezi aici poze din februarie 2012 – textul de intro este in Engleza).

Nu imi place sa ma dau cu schiurile , patinele sau orice alte chestii legate de sporturile de iarna; la fel cum mi-ar placea fie sa pot hierbna pana in martie, fie sa zbor spre tarile mai calde (cred ca Grecia insulara mi-ar fi pe plac). Prin urmare, cand e vorba de calatorit iarna, ma limitez la o piata de Craciun si, eventual, un Revelion pe alte meleaguri.

Ce destinatii de iarna va propun pentru 2015/2016 ?

Piata de Craciun de la Budapesta, Ungaria

DSC_3195

Piata e pe punctul de a se deschide in 18 noimebrie si ramane deschisa pana in 30 decembrie (cu exceptia zilei de Craciun , cand este inchisa). Anul trecut Aam fost la Piata atat la mijlocul lui Decembrie, anul asta vom dar si inainte de Revelion. Am preferat piata la mijlocul lunii Decembrie.

Sfatul meu este sa va decideti din timp si sa cautati cazare. Am inteles ca deja sunt probleme mari cu locurile acceptabile la pret. Eu am cautat cazare Informativ, pentru weekendul 24-26 Nov 2012 22-24 Nov 2014 eu gasisem la 23 euro / noapte / persoana in camera dubla un hostel in centru. Pentru weekendul 8-10 dec 2012 6-8 dec 2014 , puteti gasi la preturi similare. Atentie: toate aceste preturi apar cu reducere (e foarte posibil sa se schimbe de la o zi la alta). Ca de obicei, am folosit hostelbookers.com pentru informare.

Din Arad, puteti merge cu trenul la Budapesta (130 lei dus-intors/pers, pret din 2011). Cu masina e mult mai eficient (si mai ieftin, mai ales daca impartiti costurile).

Piata de Craciun de la Viena, Austria

In Viena sunt mai multe piete de Craciun, dar cea mai cunoscuta are loc in fata Primariei. Anul asta se deschide in 17 nov si se inchide in 24 dec. Atmosfera e cea mai ‘turistica’ decat la Budapesta si preturile sunt pe masura, dar traditiile aici sunt ceva mai vechi. Mie mi-a placut si piata din fata Primariei si cea de la Schonbrunn, dar am gasit cidru fiert numai la palat (bonus points!)

Si pentru cazare veti da mai mult. De exemplu, la hostelul meu preferat din oras (Do Step Inn), o camera dubla (cu baie privata) in perioada 8-10 dec va costa 66 euro/noapte. Hostelul se afla chiar langa Westbahnholf, deci foarte aproape de toate locurile importante. Pentru weekendul 24-26 nov 2012 22-14 nov 2014, mai gasiti camere si la 29 euro/noapte/ persoana in dubla cu baie proprie, in locatie buna (aproape de gara).

Pana la Viena este tren direct din Arad sau puteti merge cu masina.

La plimbare prin Atena, Grecia

DSC_0360_edited

Nu am innebunit, relaxati-va! Stiu ca toti se gandesc la Atena ca si la o destinatie de vara. Nu e tocmai asa, e un oras care are o alta “fata” iarna. Eu am fost in Martie 2012 dar as repeta experienta in ianuarie, de exemplu. Duminica este intrare gratis la toate site-urile arheologice unde statul este stampan. In plus, nu va loviti de turisti peste tot.

Am facut nitele sapaturi si am gasit zbor la 708 lei dus-intors pe persoana (plecare 10 ian – intoarcere 16 ian). Alitalia va ia din Budapesta si va lasa tot acolo. O varianta ar fi cu plecare din Belgrad , cu zbor direct de la 513 lei dus-intors pe persoana (Air Serbia).

Cat despre Atena, gasiti camere duble la 28 euro /noapte , chiar in centrul orasului.

Cu putin noroc nu ninge si pe acolo (desi anul trecut a nins), dar fiti siguri ca va prinde ploaia. Macar nu trebuie sa carati toata garderoba dupa voi.

Romania.. Dar unde?

In 1995 am avut ocazia sa ma duc in Busteni pentru 5 zile. Tocmai in martie cu zapada pana la fund, la propriu. Dar am vazut atunci Sinaia cu ale sale castele si Predealul. Logic ca pe partie nu am mers (am stat in gara si am citit, sic!)

De atunci nu am mai calcat pe la munte (sau mare) in Romania in alt sezon decat cel de vara, cu exceptia vizitei la Straja care mi-a si lasat un gust foarte amar. Au fost cateva incercari sa gasesc preturi decente la Busteni ba de Sfantul Valentin, ba cu orice alta ocazie si m-am lasat pagubasa.

M-as risca sa va trimit la Moneasa dar din ce am inteles, tantiile de la pensiunile unde e ieftin, nu tin deschis decat daca rezervati toata vila (mi se cam pare normal,de altfel). Asadar, daca sunteti o gasca de cel putin 8 persoana, purcedeti la cautat pe net si sigur gasiti ceva in Moneasa (eu recomand Vila Raluca, unde am stat in vara). Recent am vazut preturi pe la 100 lei/camera dar sunt convinsa ca veti gasi mai ieftin cu putina rabdare. De Sf. Maria am stat cu 65 lei / dubla in Moneasa, si estimez ca tot pe acolo se va invarti pretul si prin iarna, numai atentie ca nu toate pensiunile tin deschis iarna).

Din ce am vazut, in prezent prin Busteni gasiti camera dubla si la 58 lei / noapte (numai sa fie in afara perioadei de Craciun sau Revelion).

Voi pe unde mergeti iarna? Nu am pomenit nimic de ski pe nicaieri pentru ca nu cunosc destinatiile prea bine (Austria, stiu, este favorita tuturor) pentru ca nu am pasiuni spre acest sport.

Nota: *preturi valide in Sep 2014.
Articol scris in Nov 2012 si editat cu adaugiri in Sep 2014 si Oct 2015.

6 thoughts on “Destinatii de iarna

  1. Pingback: Destinatii de iarna…mai caldute | prinarad

  2. Pingback: Destinatii de vara | prinarad

  3. Pingback: Din nou la Londra: martie 2013 | prinarad

  4. Pingback: Page not found | prinarad

Leave a Reply

