Site-uri de travel pe care le folosesc si recomand

Sunt doua trei lucruri care ma caracterizeaza atunci cand calatoresc:

  1. niciodata nu optez pentru un “pachet” sau “tur organizat”, intotdeauna calatoresc independent
  2. intodeauna optez pentru cazare ieftina: hostel, hotel max 2 stele, pensiune, camping
  3. intotdeauna optez pentru camera dubla, chiar daca are facilitatile (baia) la comun

Astea fiind zise, exista cateva site-uri de travel care mi-au devenit prietene foarte bune de-a lungul anilor si la care apelez de fiecare data cand caut cazare, zboruri sau informatii. Sa le luam pe rand:

Hostelbookers

Este site-ul unde , in 80% din cazuri, ajung sa imi rezerv cazarea. Restul sunt rezervate direct la hosteluri / pensiuni (daca ofera preturi mai bune, evident). Imi place ca pot plati cu cardul un avans iar restul il platesc cand ajung la unitatea de cazare. In plus, review-urile de la cei care au fost in locurile respective si informatii despre cum ajungi la cazare sunt excelente.

Pentru comparatie, ma mai uit si pe hostelworld.com sau booking.com , dar nu am luat nimic de acolo inca. Hostelbookers are si aplicatie de Android.

Skyscanner

Din punctul meu de vedere, Skyscanner e cel mai bun site din Europa unde poti face sapaturi dupa zboruri ieftine. Integreaza operatorii low cost, asa ca nu va treziti ca dati doar peste preturi colosale. Dupa ce gasesc ceva convenabil, ma duc direct pe siteul liniei aeriene. Recomand EasyJet cu cel mai mare drag (si nu sunt singura, recent cineva mi-a spus ca din toate low costurile, EasyJet au fost cei mai profesionisti). EasyJet au , de asemenea, aplicatie pentru Android.

Tripadvisor

E drept ca e cam dificil sa citesti un luuuuuung sir de reviews pentru un loc sau unitate de cazare, dar uneori pica al naibii de bine. De exemplu, am citit despre Hotel Soho din Atena ca , desi nu e in cea mai sigura zona din oras, te simti in siguranta. Apoi cu dita mea sectia de politie langa tine, e cam clar ca numai in siguranta te poti simti! (nu, pe site nu citisem de sectia de politie, aia am vazut eu in Atena) Iar despre DoStepInn din Viena am citit ca nu prea este apa calda la dusuri (cat am stat eu , de fiecare data era sa ma pun nitel la …copt …cat era fierbinte apa).

TripIt

Inca un site cu app de Android. Motivul pentru care imi place este ca pot vedea undeva TOATE locurile unde am fost (tari, orase, etc). In plus, pot adauga planurile de calatorie si, una-doua lucrurile arata bine. Sunt putin maniaca cand e vorba de “tinut socoteala” pe unde am umblat.

Twitter

Pe multi agaseaza Twitter-ul, eu m-am obisnuit cu el datorita jobului . Insa, anul trecut in Martie am cerut un sfat pe twitter si am primit o recomandare foarte buna de cazare in Bucuresti. Deci, nu e doar un loc unde poti gasi informatii destul de interesante, dar poate fi util cand esti pe drumuri – eu eram in tren cand am dat tweet si in 10 min aveam deja doua idei de cazare in Bucuresti, in loc decent.

Later edit: Mar 13, 2013

Bahn.de

Am uitat complet de el pana m-a intrebat azi cineva pe Facebook ce site folosesc eu sa aflu rutele trenurilor. Cum ce? Bahn.de! E foarte bun a afla rutele pentru orice trenuri din Europa. Insa nu si preturi (decat pentru cele din Germania).

Din pacate CFR-ul nu ne ajuta cu nimic cand e vorba de rutele externe. Pacat. Pentru ca ar fi mult mai usor sa putem afla si preturile fara a da telefoane la agentie. Dar pana una alta merge si asa.


Bonus: Blogurile de travel

Sursa cea mai buna de informatii este, fara doar si poate, un blog. Ideal scris de cineva care nu primesti bani pentru asta de la unitatea de cazare sau linia aeriana respectiva. Asadar, cand citesc despre un post “partial sponsorizat” (adica cel ce l-a scris a avut niscaiva beneficii de pe urma plimbarii pe acolo) il iau cu cateva semne de intrebare.

Site-uri gen: Bootsnall.com, LumeaMare.ro, Printre randuri , Bialog.ro, In Jurul Kadiei, Hai-Hui Stangaci sunt printre preferatele mele de unde ma inspir, stiind ca informatiile sunt adevarate si “curate”. (editiat Iunie 2013 pentru a adauga mai multe bloguri)

8 thoughts on “Site-uri de travel pe care le folosesc si recomand

  1. Si eu ma ghidez dupa aceleasi 3 principii. In ultima mini vacanta pe care am avut-o am decis sa merg in Statiunea Lacu Sarat din Braila pentru impachetari si putin masaj, adica pentru relaxare. Cazarea am ales-o in urma unei recomandari, si am facut foarte bine pentru ca, am avut parte de servicii exceptionala si impecabile la un pret foarte mic comparativ cu alte locatii care mi-au golit buzunarul pentru aceleasi conditii de cazare.

    [editat pentru a sterge linkul de publicitate]

  2. Pingback: Top 5 cele mai populare articole pe blog (III) | prinarad

  3. Pingback: Top 5 cele mai populare articole pe blog | prinarad

  4. Pingback: Top 5 article pe blog (ianuarie – iunei 2013) | prinarad

  5. Mersi frumos ca ai incredere in mine. Ai si de ce, chiar ma tin de ce mi-am propus :-) Abia acum am dat peste articolul asta, deh, pana in Qatar ajung mai greu informatiile :-))

    • Asa greu ajunge pingback-ul din arad? :)) eu scrisesem art asta (fara partea de bloguri) prin oct, dupa aia am avut probleme cu hostul si l-am rescris in nov. eh, cine stie pe unde s-a pierdut inf dar bine ca a ajuns :)))))))

Leave a Reply

