Despre uleiul de Argan

In urma cu putin timp am castigat o sticla (sticluta?) de ulei de argan in urma unui concurs organizat de Daniel si Organique. Scriam atunci cateva retete de salate , pe care eu le fac des (dar in care ma feresc sa adaug orice tip de ulei).

Azi am primit uleiul si am decis sa ma documentez inainte de a-l folosi, nu? [se cheama manie si o am de ceva vreme, de cand bantui pe Sparkpeople, mai exact]. Ce am aflat? Uleiul de Argan contine de doua ori mai multa vitamina E decat uleiul de masline.

In Maroc, este cunoscut sub denumirea de “Aur Lichid” si este folosit in tratarea afectiunilor pielii (cosuri, riduri, etc). Este folosit, de asemenea, pentru masaj in cazul persoanelor care sufera de artrita. Datorita proprietatilor anti-inflamatoare , reducere durerea si cicatricile in urma arsurilor. Este un antioxidant si ajuta la hidratarea pielii.

Uleiul de argan regleaza colesterolul datorita acizilor omega-6 pe care ii contine. Totodata, stimuleaza circulatia si ajuta la cresterea imunitatii. Din pacate NU contine acid afla linoleic, deci nu poate fi singurul ulei folosit in bucatarie.

Poate fi adaugat in mancare DUPA prepararea ei la cald sau poate fi folosit in salate. Trebuie tinut la rece si consumat repede dupa ce se deschide sticla.

One thought on “Despre uleiul de Argan

  1. Pingback: Adunate de pe bloguri | Blog Arad

Leave a Reply

