Intre All Inclusive si turismul independent

Imi sta de multisor “pe limba” sa imi bag nasul unde stiu ca iese cu scantei. Inca de cand am lucrat in agentie de turism in Arad , ma bantuie o intrebare: DE CE prefera turistul roman ALL INCLUSIVE? Si, pe deasupra, mai plateste o groaza de bani , in plus, pe tot felul de prostioare aditionale?
Citisem recent cum ca Romanii sunt printre turistii care cheltuiesc cel mai mult in Grecia (sursa, Engleza). Asta, dupa ce, bineinteles cam toti merg la all inclusive (demi pensiune in cel mai rau caz).

Zau daca pot sa inteleg. De ce oare “concediul” e vazut doar ca ocazie de a sta cu burta la soare, pe o plaja, eventual platind in plus pentru te miri ce.

Pentru mine o vacanta inseamna sa imi pun pantofii sport in picioare si sa fac zeci de km printre ruine , de exemplu. Am fost de curand in Atena si nici macar micul dejun nu era inclus (dar am platit aproape zilnic, pentru ca era sanatos, consistent si pana seara nu ne era foame).

Din ce am vazut – si din ce se marketeaza pe la noi -, suntem invitati “elegant” sa ne lasam banii pe autocar si cazare pe litoralul Grecesc sau Bulgaresc. Sau mai sunt variantele cu charter (care te rupe). Iar ideea de all inclusive cui serveste? Ne ducem in concediu sa ne ingrasam? Sau ne ducem sa ne simtim bine, sa ne plimbam, eventual sa face trasee pe munti?

Si atunci, de ce sa nu avem curajul sa ne facem singuri un sejur? Ce e atat de greu sa faci o rezervare de zbor pe site-urile oficiale ale companiilor. Eu am zburat cu WizzAir si EasyJet si ambele zboruri le-am luat online.

Apoi, sunt zeci de site-uri bine pentru hoteluri (de la budget la luxury) unde poti plati linistit cu card emis in Romania. Eu folosesc hostelbookers.com si booking.com. Cu astea m-am obisnuit, dar mai sunt mult variante. Poti compara preturi si poti citi reviews, asa incat nu te trezesti ca agentia iti spune una si la hotel e alta.

Daca tot vreti la mare , la Greci, sunt zboruri directe pe insule ca si Zante (Zakyntos), Rodos sau Corfu. Desigur, nu sunt la fel de ieftine si ca varianta Paralia Katerini cu bus, dar pe insule ai si ce face. Poti vizita cladiri vechi, poti sa te culturalizezi.

Raman adepta turismului independent. Nu suport sa mi se “bage pe gat” date de plecare, drumuri infernale cu busul, cazare la all inclusive ca alti compatrioti in zona (care eventual se delecteaza cu nitele manele). Macar in vacanta vreau sa aud si alta limba decat Romana.

2 thoughts on “Intre All Inclusive si turismul independent

  1. Eu zic ca depinde si de destinatie. Daca vreau sa merg cu copiii sau fara, undeva la mare, unde sa nu fac nimic altceva decat sa ma odihnesc, sa citesc, sa fac baie in mare, voi prefera all inclusive, deoarece e mai comod si mai placut, mai ales pentur capitolul bauturi pentru adulti, respectiv variatea de mancaruri din care nu vor lua mai mult de o gura copii, care altfel ar trebui sa le platesti degeaba la un restaurant.
    De asemenea, sunt tari, precum cele arabe, unde sa mananci in afara hotelului, in anumite zone, presupune un element de risc, deoarece nu exista norme si standarde de igiena in alimentatie care sa fie respectate.
    De asemenea, in America de sud, in multe zone e ideal sa ai un all inclusive, tot din considerente de igiena a alimentatiei.
    Apoi mai e all inclusive-ul practicat de unele locatii pe timpul verii in Austria, unde masa de pranz e un “pack your lunch” cu mancarea de la micul dejun, pentru a putea avea libertatea sa vizitezi si sa faci drumetii. Asta din nou e o varianta buna, deoarece o bere pe unele terase in Austria nu e deloc ieftina, si dupa o drumetie lunga sau o plimbare cu bicicletele, merg 2-3 beri.
    Pe de alta parte insa, cand aleg sa vizitez o destinatie, ceea ce presupune excursii, plimbari multe si o deplasare constanta, o cazare cu mic dejun e suficienta, iar transportul e cu masina sau avionul, in functie de distanta. Acesta e genul de excursie unde improvizezi mult, te adaptezi la vreme, la orarul de zi de zi. Ori asta e greu de facut cand esti cu un copil mic dupa tine, sau cand tot ceea ce iti doresti e sa stai relaxat sa citesti si sa faci o baie. Dar sa stii ca in multe orase turistice europene, in unele restaurante, am platit scump mancare de proasta calitate.
    Important insa e incerci sa faci cel putin un concediu din fiecare tip, pe an.

    • Eu am avut noroc sa vizitez Londra, Atena, Roma, Viena si Budapesta…pana acum. Nicaieri nu am avut surprize neplacute in ceea ce a privit mancatul. Nu am luat NICIODATA mai mult decat mic-dejun (in Londra si in Atena, la alegere). Am ales mereu chestiile traditionale; de ex sa mananc in pub la Londra sau in taverna in Atena.
      E adevarat, depinde mult de destinatie dar sunt ft rare destinatiile unde nu poti decat sa vegetezi. Bine ca stiu persoane care ar vegeta cand se duc si cu cortul =))
      Si totusi, una este sa iei un “pachet” (zbor + hotel, de exemplu, pentru ca iesi mai bine la bani) si alte este sa te lasi pe mana agentiei si sa iti arunce un all inclusive cu ce vrei si ce nu vrei.
      Nu neg, sunt destinatii unde mergi cu medicamentele de diaree dupa tine pentru ca…asta e. Dar face parte din farmec, nu?
      Eu am iesit anul trecut de trei ori din tara, iar anul asta deja o data (in doua destinatii). Sper inca la cel putin o iesire in afara granitelor anul asta . Dar in nici un caz nu va fi de lancezeala.:)
      Poate ca sunt eu mai “altfel” (si din prisma jobului?) dar mi-e tare greu sa pricep ce e asa “misto” in a nu face nimic in vacanta. Nu te plictiseti de acel “nimic”?

Leave a Reply

