Defunctul Malev lasa loc pentru WizzAir si Ryanair

Cand am auzit ca Malev ceruse protectie impotriva falimentului, vorbeam cu Iubi despre ce se va intampla pe aeroportul de la Budapesta. Am spus atunci ca probabil WizzAir va acapara piata, iar un low cost mare (EasyJet sau Ryanair) va intra in forta.

Ca si o confirmare a celor prevazute recent, azi de dimineata (3 Feb 2012) citeam vestea a Malev a capitulat dupa ce doua avioane au fost retinute in Tel Aviv si Irlanda.

Iar la jumate de zi distanta, WizzAir anunta un “special rescue plan” (Engleza) pentru pasagerii Malev ramasi pe drumuri. Pe scurt, pentru cei care au bilet Malev cu data de calatorie pana in 24 Martie 2012, WizzAir ofera bilete la 9900 HUF/34 EUR cu toate taxele incluse. Printre rutele incluse in acest plan amintim plecarile de la Budapesta spre: Amsterdam, Paris, Cluj, Roma, Londra, Madrid si Bucuresti.

Iar Ryanair au anuntat deja ca din 17 Februarie deschid baza din Budapesta cu zboruri incepand de la 9.99 euro.

>>vezi comunicatul de presa aici (Engleza).

M-am uitat pe ruta Budapesta – Roma pentru zilele in care zbor eu (Mar 1 dus – Mar 15 intors) si pretul era aprox 40 euro pentru 2 persoane (fara taxele aferente modalitatii de plata). Eu am platit pentru Timisoara – Roma – Timisoara cu WizzAir 300 lei pentru 2 persoane (cu toate taxele).

Evident, se mai aduna ceva la preturl Ryanair plus drumul pana la aeroportul din Budapesta, dar pot spune clar ca anul asta voi zbura mult din zona pentru ca Ryanair are zboruri ieftine spre Londra si Paris. Iar pentru ce am eu nevoie nici nu se pune problema sa iau bangaj de cala [aviz amatorilor de taxe in plus].

M-as risca sa spun ca WizzAir isi va creste prezenta la Budapesta si poate concura cu success cu Rynair pe anumite rute. Iar zvonurile deja circula ca de pe la sfarsitul primavarii, WizzAir va avea baza la Arad.

Nota: post publicat in 3 Feb 2012 si republicat in 7 Feb 2012

Leave a Reply

