Gadgeturi pentru turisti

Imi place sa calatoresc. Prima data am iesit din Arad la 7 ani, impreuna cu parintii. Am fost la Voineasa. Am mai crescut si am vazut Cluj Napoca, Alba Iulia, Baia Mare, Oradea…

Prin 2003 am ajuns a doua oara la Bucuresti. Iar in 2006 la Constanta.

In 2007 am iesit prima data din tara: Szeged (Martie) si Budapesta (August). Au urmat Viena (August 2008) , Londra (Martie 2011) si din nou Budapesta (August 2011). Iar 2012 si 2013 au fost extraordinari de activi. In Roma si in Atena am ajuns prima data in Martie 2012.

Gadgeturile mele au evoluat de la o camera foto point and shoot pe film (pe care am primit-o pe la 14 ani), la camera digitala de 3 MP, la una de 6 MP si acum noul FujiFilm S3200 de 12 MP. Dar, pe langa aceasta, am avut mereu telefon cu camera foto realtiv decenta. Am inceput cu 2 MP si am tot urcat. M-am indragostit remediabil de Sony Ericsson C905 cu camera foto de 8MP, dar si de actualul meu telefon – Sony Ericsson Xperia X10i, tot 8 MP.

Ca sa vedeti ca nu bat campii degeaba, o sa va povestesc despre gadgeturile pe care trebuie (sau ar fi bine) sa le avem cand suntem turisti (pe la noi prin tara sau pe afara).

Smartphone-ul

E adevarat ca te rupe Internetul pe afara (daca il folosesti) insa un smartphone te va lasa sa intrii si pe wi-fi. In caz de urgenta poti nu doar sa dai un telefon sau SMS, dar poti intra pe o retea de socializare si sa ceri ajutor.

Stiu cazuri cand cineva nu gasea hotelul unde trebuia sa se cazeze si a postat pe Twitter , iar in cateva minute a primit instructiuni clare cum sa ajunga acolo.

Un smartphone poate oricand sa dubleze ca si netbook. E de ajuns sa ai un browser si posibilitatea sa te conectezi la net, pentru a posta pe blog, de exemplu.

In plus, un smartphone vine si cu o camera foto destul de buna pe care o poti folosi sa faci poze “pe fuga” sau cand nu vrei sa scoti aparatul foto.

Ce telefoane recomand? Personal, am ramas placut impresionata de: Sony Ericsson C905, Xperia X8 si Xperia X10. Imi place si Iphone 3GS.

Camera foto digitala

Din punctul meu de vedere , si pentru ca fac poze atat pentru acest blog cat si pentru munca, prefer o camera foto bridge (DSLR-ul inca e cam scump pentru mine). Asta inseamna ca am si presatari pe care le pot folosi, dar pot sa folosesc si setarile manuale, iar camera se comporta bine in multe situatii.
Eu am ales un FujiFilm S3200 12 MP , dar gama hobby de la Nikon este absolut minunata.

Trepied rabatabil

Este un “ajutor de gadget” pe care trebuie si eu sa il achizitionez. Se face atat de mic incat intra bine-merci in rucsac sau in geanta de la camera foto. E esential pentru pozele de noapte.

Netbook-ul

Daca alegeti un netbook din gama celor lightweight si cu ecran de 10 inch, il puteti ascunde cam pe oriunde. Iar cand va mananca degetele sa puneti ceva pe blog, puteti scrie mult mai comod decat de pe un telefon.

Eu am avut in mana un netbook de la HP care mi-a placut foarte mult, dar ecranul era ceva mai mare.

Tableta

Am dat netbook-ul pe tableta in 2013 si nu mi-a parut rau. Este lightweight (o port in geanta cand calatoresc) si imi ofera tot ce am nevoie (email, wordpress si mai ales sa citesc).

Totusi imi sta gandul la un ultrabook pentru simplul fapt ca vreau sa fiu foarte mobila dar sa pot sa si lucrez. In mod evident, in vacantele pure de relaxare iau doar tableta.

Incarcator pentru baterii

Ideal ar fi sa luati si un adaptor pentru prizele din USA si UK (eu sunt patita ca am mers pe principiul ca trebuie sa fie priza standard in hotel sau , daca nu, pot lua de la receptie adaptorul ; da, a fost…o priza. Si noi aveam o groaza de chestii de incarcat). Daca camera foto functioneaza cu baterii, un incarcator e esential. Daca nu, in afara de adaptor, dotati-va cu un triplu stecher (din nou, o zic pe patitelea).

Pedometru

Ieftin si mic , e numai bun sa calculati cati pasi faceti in vacanta. Pasii ii convertiti in distnta si va luadati cu cat sport faceti.

In prezent, folosesc Endomondo (aplicatia pentru Android) in tara si un pedometru care a venit incorportat in mp3-player cand sunt in strainatate
folosesc FitBit One care nu depinde de net sa faca tracking. Are nevoie de el la sincronizare dar tine minte datele 30 de zile. Asa ca nu va faceti griji cand calatoriti.

Player-ul de muzica

Player-ul de care sunt cel mai multumita este un Genius din gama sport. Functioneaza cu o baterie de 1,5V (AAA) si am ascultat muzica non stop pana la 10 ore cu o singura baterie. Are doar 1G dar vine cu pedometro si posibiltitatea de a asculta radio.

E drept ca uneori prefer sa ascult muzica la telefon, dar se intampla sa nu am destula baterie si atunci tot la player voi recurge.



Nota: post publicat initial in 22 Oct 2011 si republicat in 4 Ian 2012. Editat in Iunie 2014

2 thoughts on “Gadgeturi pentru turisti

  1. Pingback: Avion, tren, autobuz, feribot..ma doare capul! Dar ce aleg? | Prin Arad

  2. Pingback: Day 23 – Technology | A Travel Writer's Travel Blog

Leave a Reply

