Oferta si la Fraude …ca tot e inca sarbatoare

Urmeaza o postare din ciclul “cat de prost sa fii sa cazi in plasa”. Azi, a treia zi de Craciun, eram si eu cu botul in munca si…suna telefonul. Ma uit, nu recunosc numarul (am Clipit pe Fix, ntz!) . Raspund. Imi explica tipul ca e de la Romtelecom si cum ca numarul meu de telefon e norocosul castigator al unei tombole…de sarbatori. Imi spune omul ca ma cheama “Cristina Simona” si imi zice si adresa (ma rog, o mica parte din ea, aia care aparea in Cartea de telefoane*). Evident ca deja era clar pentru mine ca oamenii umbla cu frauda…dar eram foarte curioasa ce imi vor cere.

Asadar, mi se spune ca am castigat 15.000 euro …le explic ca am participat doar la un concurs pentru bloggeri si ei insista ca nu, nu e nici un concurs. E o tombola.

Apoi imi zice ca imi aduc banii acasa (?!?!) pana la ora 18 si ca pentru a-i ridica imi trebuie: un buletin, o factura PLATITA la Romtelecom si …600 RON. Le-am explicat ca nu ii cred pentru ca nu ma suna de pe numar de Romtelecom. La care primesc replica :”suntem in parteneriat cu Cosmote”.

Le-am explicat ca nu am nici o factura ca totul vine pe mail si ca …sa se considere raportati la autoritati.

Evident, am trimis un mesaj al Romtelecom pe Twitter , iar ei, draguti, m-au contactat sa le dau numarul buclucas. Sunt constienta ca mare lucru nu se poate face pentru ca sigur au sunat de pe cartela. Insa, fiind un numar de Cosmote, macar cei de la Romtelecom se pot uita de unde a fost facut apelul (fara sa fie nevoie de decizie judecatoreasca).

Acum ma intreb daca a fost tentativa de scam (adica sa pic de fraiera sa le dau 600 RON) sau de pishing (adica sa imi foloseasca datele sa isi ia baietii un credit). Indiferent de posibilele urmari, tare as vrea ca in Romania sa se poata faca ceva impotriva exemplarelor de genul asta. In fond, e o tentativa de frauda care ar trebui sa ii duca dupa gratii ceva timp (mai mult!).

Stiu ca prin alte tari se cere buletin/pasaport cand cumperi o cartela cu numar, deci se stie cine foloseste acea cartela. La noi, cel mult se stie magazinul de unde e cumparat (daca se pastreaza o asemenea arhiva) si de unde s-a sunat (cu hotarire judecatoreasca).

Eu le doresc “fraudulosilor” sa fie prinsi cat mai repede. Iar eu voi continua demersurile cu o plangere, dupa ce voi discuta cu avocatul meu.

Nota:*ulterior am schimbat numarul de telefon si e nelistat

Leave a Reply

