Birocratia ne omoara

Daca tot am decis ca azi sa ma “cadorisesc” cu o zi libera neplatita (si cum am doar weekenduri libere in mod normal), am zis sa imi fac curaj sa mai rezolv una alta prin oras…adicatelea hartoage. Un nume de schimbat ici, un abonament de inchis si mai multe de intrebat.

Asa ca, dupa ce mi-am luat doza de cofeina, am plecat prin oras. Macar nu era foarte frig. Cu acte, netbook, etc dupa mine.

La prima oprire iubi nu a rezolvat mare lucru. Si deja eram mai mult decat sigura ca o sa mearga totul prost.

Oprirea doi. Un serviciu de telefonie mobila. Cum tata si-a exprima dorinta de a folosi cartela de la serviciu, am decis sa inchid abonamentul lui. Macar am avut noroc ca oricum cei 2 ani obligatorii (prelungiti a trei sau a patra oara) se terminau in 15 ian 2012. Asadar, cu o luna inainte am purces la inchis abonamentul.

Doleanta mea? Cat de mult se asteapta si cat de incet se misca totul. Erau cinci operatori la munca insa … doi din ei vindeau produse/servicii…deci evident ca aveau de “tradus”. Si am stat…destul. Dar macar am rezolvat fara prea multe explicatii. Nu am rezolvat pe net, desi se putea, pentru ca oricum am iesit in oras si imi era in drum. Totusi, tot respectul pentru compania de telefonie mobila pentru ca are un cont de Twitter activ unde am primit foarte mult ajutor.

Si acum…chinul meu. Din martie ma tot codesc sa ma duc sa imi rezolv niste chestii pe la un operator de telefonie fixa si internet. De care, sunt foarte multumita in privinta serviciilor. Insa, cand e vorba de schimbat un nume si intrebat chestii…te apuca groaza. Pe net nu se mai pot face schimbari (decat pe fax, “obiect” ce nu posed), asa ca mi-a ramas varianta sa merg lipa lipa la ei.

Si am mers. Si am intrat in reprezentanta si am intrebat unde pot rezolva. “La oricare din colegii nostri”. Bon, ma asez sa astept. Ma ridic. Stau in picioare ca nu am nervi. Dupa mine mai vin…un popa , niste tanti mai batrane…bon.

Termina unul din operatori si, ce sa vezi, popa se duce glont acolo. Ce a mai contat ca a venit dupa mine? Ash! De unde?? Zic : “nu va suparati, eram aici inainte”. Vine o marchendisera si imi explica ca sa nu ma supar dar ea i-a zis la popica sa se duca acolo…zau? Eu sunt invizibila, sau cum? Dar tot ea ma duce la alt chiseu unde astepta o tanti si o roaga pe tanti sa astepte dupa mine ca eu ma si grabesc. Nu ca eu am fost inainte…nu, doar ca ma grabesc. Si da, le-am zis ca mi-am liber pentru niste nenorocite de hartii.

Ma ia in primire tanti de la ghiseu si se uita cam “ciudat” la o hartie ce o prezint drept dovada a schimbarii numelui. Zice : “sper sa fie buna”. Zic: “Din moment ce mi-a schimbat buletinul folosind aceeasi dovada, ma gandesc ca e buna”. Si apoi trec la intrebat diverse. Inclusiv chestii tehnice. Unde s-a taiat firu. Pentru ca , vezi tu, cand vrei din 2 abonamente de voce si un ADSL sa faci 1 voce si 1 ADSL… ei automat mai pierd ceva bani. Nu conteaza ca TU nu ai nevoie de un gazilion de abonamente. Si da si explica… si am ajuns la concluzia ca dupa sarbatori urmeaza tura doi de birocratie.

Nu pot pricepe de ce e nevoie sa stai la un gazilion de cozi, sa ti se bage altii in fata…ca ei nu-s in stare sa faca un serviciu dedicat celor care stiu sa foloseasca un scanner si netul. Acum ceva ani, am facut o miscare similara pe cont si am trimis toate actele pe mail, scanate. Acum nu se mai poate. Ca doar toti oamenii au timp sa plece de la lucru ca sa poata rezolva statul la cozi!

Sa dau nume sa nu dau nume?! Asta e intrebarea. Ca in secunda cand am dat pe Twitter ca sunt nemultumita de compania respectiva, repede m-au intrebat de ce. Nu zic, raspund si ei (cei cu telefonia fixa) destul de repede la emailuri , dar…nu ofera o solutie simpla si care sa nu implice statul la coada.

Later edit 6.12.2011:
Discutam ieri cu iubi cum de nu m-a trombonit omu de la compania de telefonie mobila sa nu renunt la abonament. Simplu, ca azi a sunat pe numar (care e la tata) si a incercat cu el. Evident ca au incercat degeaba. Si apoi au sunat la mine. Natural, eu am manager de apeluri si s-au ales cu un mare ton de ocupat.

Partea aiurea/naspa/stupida e ca … nu inteleg logica. E cel mai mic abonament din cele 3 de voce care le am si insista sa nu il inchid, plus ca face alta oferta. Alo, Compania X, daca VREAU sa inchid un abonament am tot DREPTUL sa o fac mai ales ca expira perioada contractuala.

2 thoughts on “Birocratia ne omoara

Leave a Reply

