Un weekend la Balaton, Ungaria

O idee de iesire in doi sau cu gasca.

Ingrediente: se ia iubitul, impreuna cu o parte din cei mai apropiati prieteni ai nostri (trei la numar). Le-am spus doar atat: faceti-va rucsacele pentru un weekend, undeva in apropriere de Arad si pregatiti-va de mers cu bicileta si in caiac. Ca tot avem loc in cutie de bagaje, am pus si cortul nostru de patru persoane (in care, oricum, intra lejer cinci).

Reteta: Sambata, ora 7. Setez GPS-ul pe Siófok si conform Google Maps ar trebui sa ajungem in 5 ore.

Plecam din Arad, trecem relativ repede prin vama si ajungem la Siófok in aprox 6 ore. Ne cazam in hotelul din probabil cea mai populara statiune de pe malul lacului Balaton. Daca sudul lacului este cunoscut pentru statiunile sale cu plaje private, nordul este cunoscut pentru posibiltiatile de a face plimbari pe jos sau cu bicileta, dar si pentru zona viticola.

Ziua 1, Sambata: Dupa ce luam masa, ne gandim ca nu ar fi rau sa luam bicicletele la plimbare. Avem doar doua, asa ca mai inchiriem trei din statiune. Si plecam de-a lungul partii sudice a lacului, cu gandul ca atunci cand ni se va face foame sau vom fi prea obositi, oprim pe undeva , iar pe seara ne intoarcem la hotel. Trecem prin Balatonföldvár (17 km de unde suntem cazati) si ajungem pana la Balatonszemes. Aici decim sa luam o pauza , iar dupa ce vizitam putin statiunea ne intoarcem la hotel in Siófok.

Ziua 2, Duminica:Planul nostru este sa mergem la Tihany, care este o peninsula unde se gaseste un mic lac. Asa ca plecam la drum, cu masina si restul echipamentului dupa noi. Unul dintre prietenii nostri a decis insa sa iasa la plimbare in Siófok, si astfel ramanem doar 4 temerari.
O data ajunsi pe peninsula, ne-am impartit in doua tabere; doi prieteni de-ai nostri s-au urcat in caiac si au decis sa exploreze lacul, urmand ca mai apoi sa ia masina si sa mearga la Szigliget, unde vor vizita castelul.

Eu si iubi am luat bicicletele si am plecat spre Badacsony , un drum cam lung (de aprox 3 ore). O data ajunsi, am luat pranzul, dupa care am plecat in cautarea licorii lui Bachus (ca tot e zona viticola). Am avut norocul sa putem vizita o plantatie viticola si crama. Am degustat vin dar am si luat pentru acasa.
Intelegerea a fost sa ne vedem la hotel seara.

Ziua 3, Luni: E cazul sa plecam spre casa, dar de data aceasta alegem ruta mai lunga, prin Budapesta, unde poposim pentru cateva ore pe malul Dunarii.

Articolul a fost scris pentru o proba SuperBlog 2010 si editat in Nov 2012.

One thought on “Un weekend la Balaton, Ungaria

Leave a Reply

