Caile Ferate Romane – sau trenul tras de cai

Dupa 11 ore si ceva intre Arad si Bucuresti, am ajuns la urmatoarea concluzie: pe mai bine de jumatate de traseu – adica Arad – Cimpina – simti ca mergi…cu caruta trasa de un cal olog. Se merge foarte incet, sunt foarte multe opriri intre statii – adica la semnale – iar pe cum parcurgi kilometrii, igiena din toalete devine din ce in ce mai precara.

Preturile sunt mari pentru calitate oferita. Pe rapidul Viena – Bucuresti, cel cu care am mers noi, am gasit priza doar la vagonul restaurant; pentru ca in toaleta nu e tocmai o idee buna sa stai prea mult. Se pare ca nu se mai pun vagoane deschise cu prize (sau cel putin nu la toate trenurile). Nu m-ar deranja sa plesc cei 199 lei dus-intors daca nu as face 11 h si ceva…

Pe la inceputul anilor 2000 intre Arad si Bucuresti se faceau maxim 10 ore…acum ajungi sa faci si 12 ore…cu Intercity. Superb, nu? Cum, cum sa faci 600 si ceva de km in 12 ore???? Pana la Viena , din Arad, sunt tot 600 si ceva de km si se fac, cu trenul, ati ghicit…6 (SASE) 8 (OPT) ore.

Cand am pus piciorul in Bucuresti mi-am dorit doua lucruri: o cafea tare si un dus fierbinte.

PS: Arad-Budapesta dureaza 4 1/2 h.

6 thoughts on “Caile Ferate Romane – sau trenul tras de cai

  1. Pingback: Arad – Cluj Napoca: cu “tramvaiul” | Prin Arad

  2. Cat de incet circula trenurile in RO se datoreaza infrastructurii FOARTE PROASTE; un tren suburban in Londra (spre Luton) merge cu pana la 75 mile pe ora ca au pe unde; la noi faci 40 de minute din Predeal in Bucuresti ; sau 2 h 20 min din deva in arad… ca deh, mergem cu 40 km la ora.

  3. Arad-Tg.Ms, 6 ore, in jur de 300 si ceva de km. Tren intercity, venea de la Budapesta. 118 lei dus-intors. Marea mea nelamurire e cum dracu’ in asa tren, international, sa nu bagi caldura?! Am murit de frig cele 6 ore, am vb cu nashu’ degeaba “atata poate, domshoara…daca dam mai tare, se opreste caldura”. Am citat din memorie.
    Epilog? 119 lei- dus intors Arad-Ms, plus o raceala sora cu portocala mecanica.

    • Vai nu imi adu aminte ca am fost pe ruta Bacau – Arad. la dus a fost cum a fost, pana in apropiere de Bacau; la intoarcere am mancat un frig …pana la Razboieni. De acolo cald ca dracu. Raceala? evident, garantata, la ambele curse.

  4. Marirea timpului curselor se datoreaza si interventiei U.E. in favoarea consumatorului de calatorii cu trenul. In loc sa fie nevoiti sa plateasca inapoi un procent mare din bilet, in cazul intarzierilor, conducerea CFR a decis prelungirea curselor. Demonstreaza inca o data, ca in eventualitatea in care comunitatea nu ajunge natural la o reglementare, importul de comportamente (caci despre comportamente e vorba pana la urma) nu da rezultate pozitive.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s